هزینه‌های دولتی صنعت خودرو کاهش یابد



اخبار,اخبار اقتصادی,فروش خودروهای داخلی

دولت با کاهش تعرفه واردات قطعات خودرویی و دیگر هزینه‌های دولتی این صنعت، شرایط را برای کاهش قیمت تمام شده و فروش خودروهای داخلی فراهم کند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دولت با کاهش تعرفه واردات قطعات خودرویی و دیگر هزینه‌های دولتی این صنعت، شرایط را برای کاهش قیمت تمام شده و فروش خودروهای داخلی فراهم کند.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اینکه تعرفه واردات خودرو در سال‌ آینده کاهش یا افزایش یابد، بستگی به سیاست‌های دولت در صنعت خودرو خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان دچار معضل تولید و فروش محصولات خود هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین در این شرایط دولت باید سیاست‌های بلندمدتی را برای خروج صنعت خودرو از این بحران اتخاذ کند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: یکی از اولین اقدامات در این زمینه، کاهش تعرفه واردات قطعات و دیگر هزینه‌های دولتی صنعت خودرو است تا خودرو با قیمت کمتری به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی افزود: در مقابل نیز دولت باید از خودروسازان بخواهد برنامه خود برای افزایش کیفیت و تنوع مدل خودروهای تولیدی را ارائه کنند تا مصرف‌کنندگان داخلی به خودروهای با کیفیت و با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

آزادی با بیان اینکه در صورت اتخاذ این سیاست‌ها، تعرفه واردات خودروهای خارجی نیز باید کاهش یابد، تصریح کرد: در آن صورت از یک سو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرف‌کنندگان رسیده و از سوی دیگر خودروسازان داخلی مجبور به رقابت و افزایش کیفیت و تنوع محصولات خود خواهند شد. 

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------