آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

در دوران پساتحریم چقدر کمبود برق داریم؟



اخبار,اخبار اقتصادی,وضعیت مصرف برق ایران

پیش بینی می شود در ساعات پیک برای تابستان سال آینده با ۳۰۰۰ مگاوات کمبود تولید برق روبرو شویم، بر این اساس باید مدیریت مصرف برق به صورت جدی به ویژه در دوران پساتحریم در دستور کار قرار بگیرد.

یک مقام مسئول از کمبود و کسری ۳ هزار مگاواتی تولید برق برای روزهای پیک مصرف برق در سال ۹۵ خبر داد و گفت: باید مدیریت مصرف برق در دستور کار قرار بگیرد.

 عليرضا احمدي يزدی درباره آخرین وضعیت مصرف برق ایران در دوران پساتحریم، گفت: پيش بيني مي شود در ساعات پیک برای تابستان سال آينده با ۳۰۰۰ مگاوات كمبود توليد برق روبرو شویم، بر این اساس باید مدیریت مصرف برق به صورت جدی به ویژه در دوران پساتحریم در دستور کار قرار بگیرد.

مدير دفتر مديريت مصرف برق توانير با اعلام اینکه در سال ۹۵ بودجه مديريت مصرف شركت‌های توزيع از بودجه جاري توانیر جدا خواهد شد، تصریح کرد: براساس داده های هواشناسی، گرماي تابستان سال جاري بي سابقه بوده و پيك بار كشور ۲.۸ درصد جهش داشته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تابستان سال جاری بالاترین پیک مصرف برق در ساعات ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر اتفاق افتاد، بیان کرد: بخش عمده ای از این پیک مصرف برق تابستانی در بخش های تجاری و اداری اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اجرای نظام نامه جامع مديريت مصرف برق برای مقابله با خاموشی ها، بیان کرد: با برنامه ريزی‌هایی كه انجام شده، مديريت مصرف از حالت سنتي به صنعتي و فني اجرايي سوق داده مي شود و تاثير این فعاليت‌ها در تابستان سال آینده آشکار خواهد شد.

احمدي يزدي با بیان اینکه بايد راهكارهای لازم براي گذر از پيك تابستان سال ۹۵ باید شناسايي و پروژه‌هايي بهينه سازي تا خرداد ماه سال آینده آماده بهره بردراي شوند، گفت: علاوه بر این، بهبود ضريب بار شبكه سراسري برق منجر به افزايش پايداري، امنيت شبكه و به تاخير انداختن سرمايه گذاري براي احداث ظرفيت جديد نيروگاهي مي‌شود.

 اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------