طرح خرید اقساطی کالا ۲۵‌ آذر کلید می‌خورد



اخبار,اخبار اقتصادی,طرح اقساطی فروش لوازم خانگی

با اجرای طرح، گردش مالی تولیدکنندگان واحدهای تولیدی تقویت می شود و از رکود هم خارج خواهد شد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه طرح اقساطی فروش لوازم خانگی ۱۰ میلیون تومانی از ۲۵ آذرماه کلید می خورد، گفت: از همکاری بانک مرکزی و شبکه بانکی در اجرای این طرح تشکر می کنیم.

محمدرضا دُرافشار در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: با اجرای طرح، گردش مالی تولیدکنندگان واحدهای تولیدی تقویت می شود و از رکود هم خارج خواهد شد.

نایب رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه قرار است منابع لازم برای اجرای طرح فروش کالا با کارت اعتباری 10 میلیون تومانی از منابع بانک‌ها نزد بانک مرکزی تأمین شود ، گفت : در حال حاضر بیش از هزار میلیارد تومان لوازم خانگی در انبار کارخانه‌ها انباشته شده و این در حالی است که بازار این محصولات نیز راکدتر شده است.

دُرافشار گفت : همه کالاها که به بیش از 10600 قلم کالا می رسد به قیمت های بارکدی عرضه می شود  و ما هم بر قیمت ها نظارت داریم.

نایب رئیس انجمن لوازم خانگی ادامه داد : 10 هزار و 649 قلم کالای داخلی برای عرضه در این طرح پیش‌بینی شده است و بیش از 5 هزار فروشنده  همکاری می کنند.

بنابراین گزاش معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم گفته است : با اجرای طرح اعطای تسهیلات ، جهت خرید کالاهای تولید داخل (خودرو، فرش و ... ) از سوی دولت ، سازمان حمایت آمادگی کامل برای دریافت و رسیدگی به هرگونه شکایت یا تخلف احتمالی دارد.

مجتبی فراهانی همچنین از تشکیل گروه ویژه به منظور جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی خبر داده و افزوده است : با آغاز این طرح سازمان حمایت با همکاری سازمانهای صنعت معدن و تجارت استانها ، اقدامات متعددی انجام داده که از آن جمله می توان به تشکیل گروه ویژه برای رسیدگی و پاسخگویی به هنگام به شکایات احتمالی مردمی اشاره کرد.

وظیفه اطلاع رسانی و راهنمایی مردم و دریافت هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد که در حیطه وظایف محوله به وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد به سامانه 124 ستادهای خبری سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت سراسر کشور محول شده است بنابراین هموطنان می توانند در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با طرح ، موضوع را از طریق این سامانه در میان گذارند و راهنمایی قرار شوند.

این طرح با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت اجرایی می شود.

به گفته فراهانی در جهت تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، برای ایجاد تحرک در اقتصاد، حمایت توامان از مصرف کنندگان و همچنین تولیدکنندگان داخلی ایجاد فضای رقابتی بین آنها در عرضه کالاهای باکیفیت ایرانی ، طرح اعطای تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی و خودرو‌سازان و سازندگان ماشین‌آلات کشاورزی (کمباین  و تراکتور ) از طریق تسهیلات خرید دین (خرید اسناد مدت دار ناشی از فروش اقساطی کالا ) و طرح اعطای تسهیلات خرید کالاهای مصرفی بادوام ایرانی منتخب از طریق صدور کارت خرید کالای ایرانی به اجرا درآمده است.

 

اخبار اقتصادی - خبرگزاری صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------