«دنا»ی جدید چه شکلی است؟ (+عکس)



تغییر در خطوط بدنه، فرم درها و سایز سپر عقب از معدود تغییرات مشهود در این تصویر است. با این‌حال تغییراتی مانند ایجاد سانروف و حذف لچکی درها که پیشتر صحبت از آن بود، در این تصویر به چشم نمی‌خورد.

چندی پیش تصویری از مراحل اولیه فیس‌لیفت "دنا" به بیرون از مجموعه ایران‌خودرو درز کرد که بدنه این خودرو را با درهای جدید و خطوط جانبی نشان می‌داد. حال نیز عکسی از مرحله پایانی این فیس‌لیفت (تغییر چهره) به‌صورت غیررسمی منتشر شده است.

 تغییر خطوط بدنه در طرفین و تغییر فرم درهای عقب از معدود تغییرات مشهود در این تصویر است. در واقع تغییرات در قسمت‌هایی از بدنه است که برای بیننده تداعی "سمند" را می‌کند و یادآور آن است که موتور، گیربکس و اکسل این خودرو با سمند سورن یکی است و درواقع این خودرو خود فیس‌لیفت موفقی از سمند سورن است.

البته همان‌طور که در سایت‌های تخصصی خودور ازجمله "پدال" مطرح شده بود، بیش‌ترین نقد به طراحی دنا، سپر عقب این خودرو است که تناسبی با پیکره کلی خودرو ندارد و ظاهرا بر همین اساس سپر عقب دنا نیز در طرح جدید از نو و در اندازه بزرگ‌تر طراحی شده است

با این‌حال برخی تغییرات دیگری که پیش از این صحبت از آن بود، در این تصویر به چشم نمی‌خورد؛ تغییراتی مانند حذف لچکی درها و اضافه کردن سانروف به سقف.

مسئولان ایران‌خودرو پیش از این در مورد عرضه دنا با موتور توربوشارژ، جعبه‌دنده اتوماتیک و امکانات بیشتر مانند سانروف صحبت کرده بودند. گفته می‌شود موتور جدید دنا با 1645 سی‌سی حجم 150 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و قرار است پیش از دنا روی خودروی سورن سوار شود. جعبه‌دنده ملی اتومات 6 سرعته از دیگر ویژگی‌های دنای جدید است.

اما به‌قول معروف "ازهرچه بگذریم سخن دوست خوش‌تر است" و برای مشتریان بازار خودرو هیچ چیز خوش‌تر از کیفیت بالا و قیمت مناسب نیست و امید است که با این تغییرات قیمت دنا این خودرو دستخوش تغییرات ناخوشایند برای مردم نشود.

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خودروی دنا

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خودروی دنا

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خودروی دنا

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خودروی دنا

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خودروی دنا

 

اخبار,اخبار اقتصادی,خودروی دنا

 

اخبار اقتصادی -عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------