در آستانه سال نو ، خودرو چقدر گران می شود؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - زمزمه های گرانی خودرو قوت گرفت
در آستانه سال نو ، خودرو چقدر گران می شود؟

بازار خودرو انگار قرار نیست روی آرامش را به خود ببیند و هم سازندگان ، هم فروشندگان و هم خریداران همچنان در سردرگمی به سر می برند.

یک روز خودرو انقدر گران می شود که مردم تمایلی برای خرید خودرو های تولید داخل نشان نمی دهند، روز دیگر قیمت ها کمی پایین می آید اما فریاد خودرو سازان بلند می شود  و بانگ ورشکستگی از همه جا به گوش می رسد.

یک روز شورای رقابت متولی قیمت گذاری می شود و روز دیگر وزارت صنعت خواهان باز پس گیری قیمت گذاری از شورای رقابت می شود و این در گیری ها و کش مکش ها همچنان ادامه دارد اما نکته اینجاست که نرخ خودرو باز هم پایین نیامد و بسیاری از مردم قدرت خرید پراید را هم از دست داده اند.

هنوز از یادها نرفته است که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد: خودرو گران می شود و مردم منتظر کاهش میلیونی قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته به خودروسازان گفته ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و برهمین اساس، مختصر تغییراتی در قیمت خودرو خواهیم داشت.

همین سخنان باعث شد نرخ خودرو ها در روزهای رکود بازار اندکی افزایش یابد.این اتفاق اما در حالی رخ داد که به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم، بازار خودرو همچنان در رکود به سر می‌برد و رونقی در خرید و فروش مشاهده نمی‌شود.

این اظهارات اما در حالی بود  که براساس آخرین گزارش د‌فتر صنایع ماشین‌سازی و نیرومحرکه وزارت صنعت، تولید‌ خود‌رو د‌ر ارد‌یبهشت‌ماه سال‌جاری د‌ر مقایسه با مد‌ت مشابه سال قبل 55/8د‌رصد‌ کاهش یافته است و از طرفی این کاهش تیراژ و مشکلات تامین نقد‌ینگی، تحویل خود‌رو با قیمت‌های قبل را مقرون‌به‌صرفه نکرد‌ و بر همین اساس تلاش‌ها برای افزایش رسمی قیمت خود‌روها آغاز شد‌ و قیمت رسمی خود‌روها را همسو با بازار آزاد‌ افزایش د‌اد‌، اما افزایش قیمت‌ها با تیراژ تولید‌ پایین تاثیری بر حل مشکلات ند‌اشت.

حالا هم رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو اعلام کرده : با عرضه خودروهاي مدل 93 از هفته آينده بهاي اين خودرو‌ها يک تا دو ميليون تومان رشد مي‌کند.

غلامحسين قاسميان تاکید کرده : در صورتي که مدل‌هاي 93 خودرو به بازار عرضه شود نرخ آن‌ها از يک تا دو ميليون تومان افزايش خواهد يافت.

هر چند در اين ميان برخي كارشناسان معتقدند رويه عرضه خودروهاي مدل جديد همه ساله از پانزدهم بهمن آغاز مي‌شود و اين موضوع تغييري در قيمت نهايي خودروهاي مدل جديد نخواهد داشت اما ممكن است برخي از نمايندگي‌هاي خودرو در اين راه تخلف كنند و قيمت‌ها را افزايش دهند.

این در حالی است که امید می رفت با اجرایی شدن توافق ژنو و لغو تحریم های خودرو سازی، نرخ خودروها در سال جدید با کاهش هر چند اندک مواجه شود نه با افزایش 1 تا 2 میلیونی!

از سوی دیگر با وجود اینکه مردم طبقه متوسط و ضعیف  قدرت خرید خود را برای  داشتن خودروهای ایرانی از دست داده اند و بسیاری در آروزی پراید مانده اند معلوم نیست افزایش قیمت ها در آستانه سال نو چگونه می خواهد صنعت خودروسازی کشور و بازار خودرو را  از رکود خارج کند.

باید منتظر ماند و دید نتیجه این اظهارات چه خواهد بود و آیا خودرو در سال نو گران می شود ؟

اخبار اقتصادی - هشت صبح

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------