دومین سبد کالا در هاله‌ای از ابهام/ نوبخت: بگذارید فعلاً مرحله اول را رفع و رجوع کنیم



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سبد کالا

 

اخبار اقتصادی - دومین سبد کالا در هاله‌ای از ابهام/ نوبخت: بگذارید فعلاً مرحله اول را رفع و رجوع کنیم

وی ادامه داد: همان طور که از قبل هم اعلام شده است سیاست این دولت برای توجه به امنیت غذایی جامعه به ویژه خانوارهای کم درآمد یک سیاست قطعی و غیرقابل تغییر است و اگر هم مشکلی در توزیع سبد کالا مشاهده کردیم به سرعت آن را رفع خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که طبق وعده پیشین دولت که گفته بود مرحله دوم سبد کالا اسفند ماه به مردم داده می شود چه زمانی مرحله دوم سبد کالا به مردم عرضه می شود؟ گفت: بگذارید مرحله اول را رفع و رجوع کنیم.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت پس از پس پایان جلسه صبح امروز هیات دولت در نشست خبری در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پیش از این دولت وعده داده بود تا پایان سال سبد کالا در دو نوبت یکی در بهمن ماه و دیگری در اسفندماه به مردم خواهد داد و امروز که در روزهای پایانی بهمن ماه هستیم هنوز اولین سبد کالا به نیمی از افراد واجد شرایط تعلق نگرفته است. نوبت دوم سبد کالا در چه زمانی به مردم عرضه خواهد شد؟ گفت:  بگذارید ما اولی را رفع و رجوع کنیم تا بعد.

وی ادامه داد: همان طور که از قبل هم اعلام شده است سیاست این دولت برای توجه به امنیت غذایی جامعه به ویژه خانوارهای کم درآمد یک سیاست قطعی و غیرقابل تغییر است و اگر هم مشکلی در توزیع سبد کالا مشاهده کردیم به سرعت آن را رفع خواهیم کرد.

نوبخت گفت:  هیچ یک از این مشکلات مانع از اجرای آن تصمیمی که معتقدیم تصمیم درستی بود نمی شود و پرداخت کالایی به مراتب از پرداخت نقدی به توجه به هدف دولت اثربخش تر و مهمتر است که در حال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین تا آخر سال افزایش خواهد یافت و در صورت افزایش قیمت بنزین تا پایان سال و یا اوایل سال آینده چه میزان افزایش قیمت خواهد داشت گفت:  باید در این زمینه منتظر فاز دوم هدفمند کردن یارانه و تبصره 21 باشیم.

سخنگوی دولت همچنین در ادامه در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و در پاسخ به این سوال که دولت در این زمینه چگونه عمل خواهد کرد گفت: نمایندگان مجلس و همچنین دولت مصمم به اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها هستند و در این زمینه وفاق وجود دارد و ما منتظریم ارسال نظرات شورای نگهبان هستیم و خوشبین هستیم که بتوانیم در قالب بودجه 93 تبصره 21 را با اصلاحاتی بگنجانیم.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------