درخواست برای آزادسازی قیمت خودرو



اخبار ,اخباراقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - درخواست برای آزادسازی قیمت خودرو

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو خواستار آزادسازی قیمت خودرو شد.

 عبدالله بابایی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو اظهار کرد: آزادسازی قیمت خودرو موجب ایجاد تعادل در بازار این محصولات می‌شود.

وی با بیان این‌که با آزادسازی قیمت خودرو از رانت و دلالی در بازار این محصولات جلوگیری خواهد شد، خاطرنشان کرد: در آن صورت خودروسازان می‌توانند عرضه محصولات با سود کمتر را با عرضه محصولات با سود بیشتر بالانس کرده و بازار را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی که قیمت فروش برخی از خودروها کمتر از قیمت تمام شده است در مواردی محصولات عرضه شده از سوی خودروساز به دست مشتریان نهایی نرسیده و توسط دلالان خرید و فروش می‌شود.

بابایی افزود: البته خودروسازان در زمینه قیمت محصولات خود تابع سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و براساس نقطه نظرات این وزارتخانه عمل خواهند کرد.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران درباره حذف تعرفه واردات خودرو اظهار کرد:‌ حذف تعرفه واردات خودرو در گروی انجام اصلاحاتی در عملکرد دستگاه‌های مرتبط با خودروسازان‌ است.

وی با بیان این‌که خودروسازان بتوانند مانند رقبای خارجی خود تسهیلات بانکی را با بهره یک و دو درصد دریافت کنند، تصریح کرد:‌ مالیات باید براساس مصرف و نه از تولید اخذ شود.

بابایی ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های لیزینگ خودرو باید فعال شوند و با ارائه تسهیلات به مشتریان برای تامین نقدینگی مورد نیاز خرید کمک کنند.

وی تصریح کرد:‌ پیش فروش خودروی دنا از 28 بهمن با پیش پرداخت 20 میلیون تومان آغاز می‌شود و تحویل این خودرو نیز مرداد ماه سال آینده خواهد بود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------