آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی پنجشنبه‌ها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هشدار رییس اتاق بازرگانی؛ خطر حذف ایران از نقشه تجارت جهانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات…

توکلی: سود پتروشیمی ها حلال نیست!



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سود پتروشیمی

 

اخبار اقتصادی - توکلی: سود پتروشیمی ها حلال نیست!

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سود پتروشیمی‌ها با این درصد مالیات و قیمت مجانی گاز حلال نیست.

به گزارش فارس احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه) در صحن علنی بر اساس ماده 79 آئین‌نامه در خصوص بحث حق پاسخگویی نمایندگان مجلس اظهار داشت:

 

من از آقای پور ابراهیمی همکار عزیزمان خواهش می‌کنم که عصبانی نشوند، بنده عرض می‌کنم همان دستگاه‌هایی که شما گفتید نهادهای مربوط به وزارت دفاع و وزارت رفاه در خصوص سهام پتروشیمی‌ها صاحب آنها هستند، در دولت نیز صاحب نفوذ هستند.

وی افزود: من با رانت‌خواری حتی برای بازنشستگان نیز مخالفم، اگر سود حاصل فعالیت و تلاش باشد، اشکالی ندارد، آیا ارزش پول که پایین آمد، اینها باز هم سود بردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سال 88 پتروشیمی‌ها 93 درصد سرمایه‌ آورده سود بردند، در سال 89، 96 درصد و در سال‌های بعد صحبت 2.5 برابر و 3.5 برابر است، ظرف یک سال و در سال 91 آنها 3.5 برابر سرمایه خود سود بردند.

توکلی گفت: این برای اقتصاد و صنعت بد است، برای بازار بورس رقابتی بد است، بازار بورس، بازار رقابت‌کنندگان است نه رانت‌خواران، اگر به ناحق ارزش دارایی شرکتی بالا می‌رود، رشد بادکنکی و حبابی است.

وی افزود: امروز بدهی پتروشیمی‌ها به دولت به چند هزار میلیارد تومان می‌رسد و آن را پرداخت نمی‌کنند، آقای نوبخت که فرمودند پتروشیمی‌ها مالیات می‌دهند، درست است، اما بسیار ناچیز است و از معافیت مالیاتی برخوردارند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: شما که مالیات نمی‌دهید، گاز مجانی می‌گیرید، پس این سود حلالتان نیست، همه چیز باید قاعده‌مند باشد. 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------