پشت پرده ی بزرگترین همکاری اقتصادی ایران - آمریکا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,رابطه ایران و آمریکا

 

اخبار اقتصادی - نهاوندیان، پشت پرده ی بزرگترین همکاری اقتصادی ایران - آمریکا / پیشنهاد 40 میلیون یورویی زنگنه به آمریکا

همزمان با مذاکرات نمایندگان ایران و آمریکا بود که اوباما به طور پنهانی اجازه داد که برای کمک به دولت ایران پنج میلیارد دلار ازدارائی های تهران از کره به ایران منتقل شود.

فیگارو نوشت: همزمان با مذاکرات نمایندگان ایران و  آمریکا بود که اوباما به طور پنهانی اجازه داد که برای کمک به دولت ایران پنج میلیارد دلار ازدارائی های تهران از کره به ایران منتقل شود.

به گزارش انتخاب؛ همزمان با این گفت وشنود ها، وزارت خارجه ایران اقدام به تشکیل یک کمیسیون ویژه بررسی مورد لیبی و چگونگی برچیده شدن تحریم ها علیه این کشور از سوی آمریکا می پردازد.

ایرانیان ضمن بررسی ضرایط حکومت لیبی، براین نظربودند که یکی از علل این تغییرموقعیت لیبی  وجود یک قرارداد اقتصادی عظیم میان طرابلس و واشنگتن بود، از این رو وکلای برجسته ایرانی – آمریکائی دست به کارتهیه یک پیشنهاد مهم تجاری از سوی ایران برای آمریکائیان شدند که قرارشد درماه سپتامبراین پیشنهاد جذاب، درسفر نیویورک،  تسلیم آمریکائیان شود.

دراین طرح پیشنهادی به دو بخش توجه شده بود صنایع نفت و صنایع هواپیما سازی آمریکا. دربخش هوائی به آمریکا پیشنهاد شده بود که ایران آماده است به فوریت 60 هواپیمای بوئینگ مسافری را خریداری و برای90 فروند دیگر تفاهم نامه آمادگی امضا کند.

در ادامه این گزارش آمده است: محور اصلی این اقدامات محمد نهاوندیان مشاوراقتصادی حسن روحانی بوده است.مبلغ این قرارداد پیشنهادی به بیست میلیاردلاربالغ می شود.

فیگارو می نویسد: دربخش نفت تماس ها درحاشیه ی همایش اقتصادی داوس با حضورشخص روحانی و وزیرکارکشته نفت وی صورت پذیرفت.

به نوشته ی این روزنامه فرانسوی، وزیرنفت درداوُس مدیران بزرگترین شرکت های نفتی آمریکا را گردهم آورد و قرادادهائی به آنها پیشنهاد کرد که با قرارهای قبل ازنظرسود و جذابیت  بسیارمتفاوت بود، حتی به نوشته فیگارو، بیژن زنگنه به سرمایه داران آمریکائی گفت : " اگرشما پا پیش بگذارید و به ما کمک کنید، ما نیز ترتیبی خواهیم داد که برندگان این قراردادها شما باشید".

فیگارو می نویسد: پیشنهادی که زنگنه به آمریکائیان ارائه کرد بیش ازچهل میلیارد دلارارزش داشت..

اخبار اقتصادی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------