شرایط کاهش قیمت خودرو از نظر وزیر صنعت



اخبار ,اخبار اقتصادی , قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو در گـرو افزایش تولیـد است

تورم و افزایش نرخ ارز موجب کمبود نقدینگی شده و صنایع از این كمبود در فشار هستند،بنابراین از تمام مجموعه‌های دولتی تقاضای کمک در این عرصه را دارم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع تحریم برخی قطعات عرصه خودرو سازی می‌تواند موجب کاهش قیمت در این صنعت شود بیان کرد: اگر میزان تولید خودرو افزایش یابد قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه بازدید از صنایع غرب بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به چشم انداز کارخانه فولاد هرمزگان مبنی بر تولید سالانه 10 میلیون تن فولاد و 15 میلیون تن گندله، این کارخانه به قطب فولاد کشور تبدیل خواهد شد. با توجه به وجود طرح های متعدد در منطقه ویژه خلیج فارس به آینده صنعت هرمزگان امیدوارم.

وی افزود: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز صنایع هرمزگان از استانهای مجاور و قسمتی از آن توسط خود استان تامین خواهد شد که این امر مشکلات این عرصه را برطرف خواهد کرد.

وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارخانه هرمزآل با مشکل کمبود برق روبروست افزود: برق دیگ‌های یکی از واحدهای مجموعه آلومنیوم هرمزآل متوقف شده است که مشکل آن باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: برای ساخت نیروگاه مورد نیاز این مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین کارخانه آلومنیوم هرمزآل باید اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکل کمبود برق آن حل شود.

نعمت زاده با اشاره به اینکه وجود صنعت آلومنیوم و فولاد می‌تواند موجب ایجاد صنایع پایین دستی در هرمزگان شود افزود: از سرمایه گذارانی که در عرصه صنایع پایین دستی در استان سرمایه گذاری کنند حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون تحریم‌ها تنها در برخی موارد برداشته شده خاطرنشان کرد: تاکنون جز در عرصه خودرو و پتروشیمی تحریمی برداشته نشده که امیدوارم هرچه زودتر تحریم‌های دیگر نیز برداشته شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بزرگترین مشکل برای داد وستد با خارج از کشور ارتباط بانکی است افزود: یکی از مشکلات ارتباط بانکی میان ایران و خارج از کشور است و باید این مشکل را برطرف کرد.

وی یکی از مشکلات صنایع را کمبود نقدینگی دانست و عنوان کرد: صنایع از کمبود نقدینگی در فشار هستند که تورم و افزایش نرخ ارز موجب افزایش کمبود نقدینگی در این عرصه شده و از تمام مجموعه های دولت تقاضای کمک در این عرصه را دارم.

او با بیان اینکه بانک‌ها در عرصه صنعت خساست به خرج می دهند افزود: گشایش در صنعت همکاری بانک‌ها را می طلبد.

نعمت زاده به صنایع انرژی بر پارسیان اشاره کرد و افزود: آنچه قانون در مورد مصوبه صنایع انرژی بر پارسیان گفته است بررسی و اجرایی خواهد شد.

اخبار اقتصادی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------