پرداخت یارانه نقدی به 6/1 میلیون خانواده روستایی



اخبار,اخبار اقتصادی ,یارانه نقدی

 

اخبار اقتصادی - پرداخت یارانه نقدی به 6/1 میلیون خانواده روستایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این بزرگترین شبکه مالی و بانکی در کشور است که می‌تواند در خدمت رسانی به مناطق محروم و روستاها نقش مؤثری داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جلسه خود با مسئولان پست بانک، گفت: مقرر شد نسبت به ایجاد و راه اندازی 6000 دفتر خدمات بانکی اقدام شود تا از این طریق زمینه گسترش حضور در روستاها از 30 درصد به 60 درصد افزایش یابد.

به گزارش  فارس، محمود واعظی با بیان اینکه پست بانک یکی از مجموعه های وابسته به این وزارتخانه است، اظهارداشت: ارائه خدمات مالی و بانکی در مناطق روستایی برای بانک‌ها و مؤسسات مالی فاقد توجیه اقتصادی است و متأسفانه بسیاری از این عزیزان از ارائه این نوع خدمات محروم هستند.

وی افزود: به همین دلیل در سال 66 وظیفه انجام پست مالی به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اضافه شد و در سال 1374 پست بانک ایران براساس شرح وظایف و با استفاده از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های این وزارت به ویژه شرکت پست تشکیل و هم اکنون 14 هزار نقطه تماس و دفاتر خدمت رسانی را در مناطق مختلف به ویژه در روستاها ایجاد نموده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این بزرگترین شبکه مالی و بانکی در کشور است که می‌تواند در خدمت رسانی به مناطق محروم و روستاها نقش مؤثری داشته باشد.

واعظی با اشاره به اقدامات انجام شده، گفت: پرداخت یارانه نقدی 6/1 میلیون خانوار روستایی، پرداخت 5/2 میلیون سود سهام عدالت، راه اندازی و ایجاد صندوق قرض الحسنه خرد روستایی (که منجر به پرداخت وامهای خرد تا سقف 100 میلیون ریال از محل منابع تجهیز شده در روستاها شده است) پرداخت انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی و ... از مهمترین دستاوردهای این بانک در طول دوران خدمت رسانی به مردم فهیم و نجیب در اقصی نقاط کشور، بوده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با مسئولان پست بانک افزود: ‌در این جلسه برنامه‌های توسعه‌ای پست بانک  مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نسبت به ایجاد و راه اندازی 6000 دفتر خدمات بانکی اقدام شود تا از این طریق زمینه گسترش حضور در روستاها از 30 درصد به 60 درصد افزایش یافته و نقاط بیشتری تحت پوشش خدمات مالی و بانکی الکترونیکی و آنلاین قرار گیرد. 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------