آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش 25 درصدی صادرات نفت ایران پس از توافق ژنو



اخبار,اخبار اقتصادی ,صادرات نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - افزایش 25 درصدی صادرات نفت ایران پس از توافق ژنو

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد: صادرات نفت ایران پس از توافق هسته‌ای ژنو و کاهش تدریجی تحریم‌ها علیه ایران 25 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، نشریه ویکلی استاندارد گزارش داد: فروش نفت ایران پس از توافق هسته‌ای تهران و 5+1 در ماه نوامبر گذشته از یک میلیون و 60 هزار بشکه در روز به یک میلیون و 320 هزار بشکه در روز رسیده است.

ایران و اعضای 5+ 1 شامل آمریکا روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان 24 نوامبر گذشته در ژنو در خصوص مساله‌ هسته‌ای ایران به توافق رسیدند و اجرای این توافق‌نامه را از 20 ژانویه شروع کردند.

براساس توافقات ژنو قدرت‌های جهانی متعهد شدند که تحریم‌های ایران را در ازای کاهش بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران لغو کنند.

ویکلی استاندارد افزود: در مجموع با کاهش تحریم‌های ایران فضای تجارت در این کشور متحول شده است و نمایندگان تجاری در حال بررسی گزینه‌های سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی و خودروسازی ایران هستند.

غول‌های نفتی جهان نیز تمایل خود را برای بازگشت به ایران پس از کاهش تحریم‌ها اعلام کرده‌اند.

به گفته مسوولان ایران شرکت‌های نفتی رپسول اسپانیا، رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم، توتال، انی ایتالیا و لوک اویل روسیه آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در بخش نفت ایران ابراز کردند.

پیش‌تر در ماه فوریه یک هیات تجاری 116 نفره متشکل از نمایندگان شرکت‌های چند ملیتی نظیر توتال، لافارژ، و پژو برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران به تهران سفر کردند.

پیش از سفر هیات فرانسوی نیز یک هیات بزرگ از نمایندگان تجاری ترکیه به ریاست رجب طیب اردغان نخست وزیر این کشور به ایران آمدند.

اردوغان در این سفر گفت: دو کشور قصد دارند سطح تجاری خود را در سال 2014 بیش از دو برابر کرده و به 30 میلیارد دلار برسانند. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------