آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

نسخه‌امریکایی برای‌استفاده امارات‌ ازلغو تحریم‌ایران



اخبار,اخبار اقتصادی ,لغو تحریم‌ایران

 

 اخبار اقتصادی - در مجموعه سمینارهای حقوقی دبی مطرح شد

نسخه‌امریکایی برای‌استفاده امارات‌ ازلغو تحریم‌ایران

برگزاری چنین سمینارهایی نخستین شواهدی است که نشان می دهد فعالان حوزه اقتصادی و تجاری درصدد کسب حداکثر سود از فرصت پیش آمده پس از لغو تحریم های وضع شده علیه ایران در شش ماه آینده هستند.

 روزنامه "وال استریت ژورنال" با انتشار گزارشی از برگزاری سمینارهایی با حضور گروهی از وکلای امریکایی در امارات متحده عربی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، سمینارها با هدف ارائه دستورالعمل های لازم به منظور استفاده فعالان اقتصادی اماراتی از فرصت ایجاد شده تجارت با ایران پس از لغو بخش عمده ای از تحریم ها خبر داده است.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "وال استریت ژورنال" ضمن اشاره به این جلسه می افزاید :"وکلای مشاور در بازارهای اماراتی با شرکت در جلسه ای فرصت های تازه ایجاد شده برای افزایش روابط تجاری با ایران پس از رفع بخشی از تحریم های وضع شده از سوی امارات و امریکا علیه آن کشور را مورد بررسی قرار دادند. پیش تر نیز گروهی از شرکت امریکایی "پاتن باگز" در جریان برگزاری فورومی اقتصادی در "ابوظبی" که با هدف بررسی فرصت های موجود در بازارهای دفاعی – صنعتی برگزار شده بود شرکت کردند و با مقام های اماراتی و فعالان اقتصادی آن منطقه در مورد تاثیر لغو تحریم ها بر معاملات انجام شده در حوزه های دفاعی و امنیتی مذاکره کرده بودند."


"وال استریت ژورنال" در ادامه گزارش می افزاید :"روز یکشنبه، وکلایی از شرکت "ارن لاو" و شرکت حقوقی "بیات" در دبی میزبان سمیناری بودند که هدف آن بررسی فرصت های ایجاد شده برای تجارت با ایرانیان پس از لغو بخش عمده ای از تحریم ها اشاره کرده بود. قرار است سمیناری نیز توسط شرکت حقوقی "آکریویس" سومین شرکت امریکایی در امارات برگزار شود تا چگونگی همکاری بیش تر با ایران پس از لغو تحریم ها ارزیابی شود."

"وال استریت ژورنال" در بخش پایانی این گزارش به تلاش سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اماراتی برای استفاده از فرصت تجارت با ایران اشاره می کند و در این مورد می افزاید :"برگزاری چنین سمینارهایی نخستین شواهدی است که نشان می دهد فعالان حوزه اقتصادی و تجاری درصدد کسب حداکثر سود از فرصت پیش آمده پس از لغو تحریم های وضع شده علیه ایران در شش ماه آینده هستند.

 

علیرغم آن که هدف این سمینارها آموزش تغییرات قانونی و حقوقی ایجاد شده در زمینه تجارت است اما می توان گفت که چنین نشست هایی به شرکت های تجاری کمک خواهد کرد تا از راه های مختلف به تحریم های وضع شده سه دهه گذشته علیه ایران پایان دهند. وکلای امریکایی امارات را برای برگزاری سمینارهای خود انتخاب کرده اند چرا که این کشور مرکز تجمع هزاران بازرگان ایرانی است که در آنجا به صادرات و واردات کالا می پردازند.

 

در سمینار روز یکشنبه بیش از صد نفر از سرمایه گذاران و مدیران اجرایی شرکت داشتند. آنان نمی خواهند فرصت معامله با کشوری را از دست بدهند که 76 میلیون جمعیت و ذخائر عظیم انرژی را در خود جای داده است."

"وال استریت ژورنال" در مورد تحریم های وضع شده علیه ایران و امکان تمدید آن ها نیز نوشته است :"آقای "ارن" یکی از وکلای شرکت کننده در این سمینار معتقد بود که معافیت حاصل شده شش در مورد تحریم های وضع شده علیه ایران به احتمال زیاد در ماه جولای آینده تمدید خواهد شد. وکلای شرکت کننده در این سمینار ابراز امیدواری کردند که بتوان با مذاکرات گام به گام از فرصت ایجاد شده برای گسترش همکاری های تجاری با ایران استفاده کرد."

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------