آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

زمان تعیین دستمزد سال 93 کارگران



اخبار,اخبار اقتصادی ,دستمزد سال 93 کارگران

 

اخبار اقتصادی - یک هفته مانده به عید، دستمزد سال 93 کارگران تعیین می شود

معاون روابط کار وزیر تعاون با تاکید بر ا ینکه در هفته قبل از هفته پایانی اسفند دستمزد ۹۳ تعیین می‌شود گفت: قبل از برگزاری جلسه رسمی شورای عالی کار یک نشست سه جانبه خواهیم داشت.

سیدحسن هفده‌تن معاون روابط کار وزیر تعاون در حاشیه همایش ملی سه‌جانبه مزد و بهره‌وری که با حضور تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت برگزار شد با بیان اینکه ساختار تعیین مزد 93 مانند سال گذشته است، گفت: امسال نیز هیچ روش جدیدی در تعیین دستمزد به کار گرفته نخواهد شد و ساختار مانند سال گذشته است.


او با بیان اینکه در سال آینده رفتن به سمت کار شایسته را در برنامه خود داریم، گفت: در حال حاضر سهم مزد در قیمت تمام شده بسیار اندک است. با ارتقاء بهره‌وری نیروی کار از طریق واقعی کردن دستمزد می‌توانیم تولید ناخالص سرانه درآمد ملی را افزایش دهیم.


هفده‌تن گفت: در سال آینده قصد داریم بخشی از هزینه‌هایی که بر دوش کارفرمایان است را کاهش و آنها را به سمت حمایت‌های اجتماعی دولت سوق دهیم.


او با بیان اینکه تعیین مزد مطلوب در راستای هدایت یارانه‌ها به سمت تولید از دیگر موضوعاتی است که در برنامه داریم، گفت: تا زمانی که زیرساخت‌های لازم برای این کار مهیا نباشد نمی‌توانیم آن را عملیاتی کنیم. سیاست‌های مزدی در ایران نه تنها منجر به افزایش پس‌انداز در زندگی کارگر نشده بلکه رشد تورم پیوسته بر سبد حداقل هزینه پیشی گرفته است.


هفده‌تن گفت: قبل از برگزاری جلسه رسمی شورای عالی کار برای رسیدن به یک نظر واحد یک نشست تخصصی به صورت سه‌جانبه با اعضای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خواهیم داشت.


وی اهمیت ارتقای بهره‌وری نیروی کار را مهم دانست و گفت: زمانی که سهم مزد در قیمت تمام شده بالا رود افزایش وفاداری، بهره‌وری، خلاقیت و نوآوری نیروی کار افزایش می‌یابد.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------