واکنش عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به افزایش نرخ ارز ،سکه و طلا



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ ارز

 

اخبار اقتصادی - آرامش به بازار باز خواهد گشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره افزایش نرخ ارز ،سکه و طلا ،گفت: بخشی از افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای گذشته کاذب بوده و پیش بینی می شود تدابیر تیم اقتصادی دولت آرامش را به این بازار ها بازگرداند.

محمد باقری بناب در گفت و گو با خانه ملت در تشریح دلایل افزایش قیمت ارز،سکه  و طلا افزود: بخشی از افزایش قیمت ارز و طلا در روزهای اخیر به دلیل تاثیرات روانی ناشی از مطرح شدن موضوع اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها در سال 93 است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل تجربه شرایط نامطلوب اقتصادی در سال های گذشته مردم از کاهش ارزش دارایی های نقدی نگران هستند، بنابراین برای حفظ ارزش دارایی هایشان اقدام به خرید ارز، طلا و سکه می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در روزهای گذشته مسئولان اقتصادی مصاحبه های مناسبی برای تعدیل قیمت ها داشته اند اما نکته اساسی که نباید فراموش شود این است که باید به مردم اطلاع داد که دولت راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت ها در سال 93 دارد.

باقری بناب افزود: بخشی از افزایش قیمت طلا و ارز در روزهای گذشته کاذب بوده و به دلیل فعالیت دلالان دراین بازارها است.

وی گفت: پیش بینی می شود در سال آینده شوک شدیدی به اقتصاد کشور وارد نشوند بنابراین مردم می توانند با تعامل و همکاری از افزایش التهاب در بازارها  جلوگیری کنند و مانع افزایش تقاضا و گرانی کاذب شوند.

باقری بناب ادامه داد: با توجه به عملکرد و تدابیر تیم اقتصادی دولت، آرامش به بازار طلا و سکه باز خواهد گشت، بنابراین به مردم توصیه می شود از ایجاد تلاطم شدید در بازار و فعالیت برخی دلالان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که دنیا به دهکده جهانی تبدیل شده بنابراین طبیعی خواهد بود که تحولات سیاسی مانند اتفاقات اکراین در افزایش قیمت طلا و ارز موثر باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: افزایش قیمت جهانی طلا در رشد نرخ داخلی سکه و طلا تاثیرات قابل توجهی داشته است بنابراین باید تمامی ابعاد در رشد قیمت ها با همدیگر لحاظ شود.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------