گران‌ترین شهرهای جهان کدامند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,گران‌ترین شهرهای جهان

 

 اخبار اقتصادی - گران‌ترین شهرهای جهان کدامند؟

سنگاپور در تحقیقات واحد اطلاعات اکونومیست در میان 131 شهر جهان، گران‌ترین شهر برای زندگی در سال 2014 شناخته شد.

به گزارش بی بی سی، ارز قوی به همراه هزینه بالای داشتن خودرو و افزایش صورتحساب آب و برق از جمله عوامل قرار گرفتن این شهر در صدر این فهرست به حساب آمدند. این شهر همچنین گران‌ترین مکان جهان برای خرید پوشاک است.
 
سنگاپور جای توکیو را گرفت که در صدر فهرست گران‌ترین شهرهای جهان در سال 2013 قرار داشت اما به دلیل کاهش 20 درصدی که سال گذشته ین در برابر دلار پیدا کرد به رتبه پایین‌تری تنزل کرد.
 
شهرهای دیگری که در میان پنج شهر گران برتر جهان قرار گرفتند شامل پاریس (فرانسه)، اسلو (نروژ)، زوریخ (سوییس) و سیدنی (استرالیا) بودند و به دنبال آنها کاراکاس، ژنو، ملبورن، توکیو و کپنهاگ قرار گرفتند.
 
تحقیقات هزینه زندگی جهانی واحد اطلاعات اکونومیست ابزاری است که از نیویورک به عنوان مبنا استفاده می‌کند و قیمت بیش از 400 قلم کالا را در نظر می‌گیرد.
 
10 شهر برتر در فهرست امسال تحت سیطره شهرهای آسیایی و استرالیایی و همچنین چند شهر اروپا بود.
 
از سوی دیگر همه شهرهای آسیا برای زندگی گران نیستند. شهرهای بزرگ هند شامل بمبئی و دهلی نو در رتبه اول و سوم ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی بودند.
 
نابرابری بالای درآمد قیمت‌ها در بمبئی را پایین نگه داشته است. حقوق اندک بسیاری از کارکنان این شهر میزان مصرف را پایین نگه داشته و یارانه‌های دولت نیز به این وضع کمک کرده است. رتبه دوم به کراچی پاکستان تعلق گرفت.
 
شهر دمشق سوریه نیز به دلیل ادامه جنگ که قیمت‌ها را به سطح پایینی کاهش داده، چهارمین شهر ارزان جهان شناخته شد.
 
در حالیکه تحقیقات واحد اطلاعات اکونومیست هزینه زندگی را برای تعیین گرانی و ارزانی شهرها مورد لحاظ قرار می‌دهد، شرکت‌های دیگر از روش‌های تحقیقاتی متفاوتی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال مرسر تحقیقاتی انجام می‌دهد تا گران‌ترین شهرهای جهان برای اتباع خارجی را مشخص کند. این شرکت در سال 2013 لواندای آنگولا را گران‌ترین شهر جهان برای خارجیان به دلیل دشواری یافتن مسکن و کالاهای وارداتی اعلام کرد. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------