آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

سیف زیر بار افزایش نرخ سود نرفت



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - سیف زیر بار افزایش نرخ سود نرفت

رئیس کل بانک مرکزی در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی و در واکنش به تاکید نمایندگان مجلس، افزایش نرخ سود بانکی به ۲۶ درصد را نپذیرفت ولی در نهایت به اعضای هیات رئیسه کمیسیون قول داد تا نظارت بانک مرکزی را در این زمینه افزایش دهد.

به گزارش تسنیم، محسن صرامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی و بانکداران، اظهار داشت: در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی درباره عدم کفایت سرمایه بانک‌ها آمار و ارقامی را داد.
 
وی افزود: همچنین منطقی نبودن تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها نسبت به متقاضیان آنها از دیگر مسائلی بود که از سوی رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه مطرح شد؛ آقای سیف محور صحبت‌های خود را به بیان مشکلات و معضلات بانکی اختصاص داده بود.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی درباره توضیح رئیس کل بانک مرکزی در خصوص افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی به 26 درصد، گفت: آقای سیف افزایش نرخ سود بانکی در بانک‌های دولتی و خصوصی را قبول نکرد ولی مستندات مجلس و نمایندگان نشان می‌دهد که بانکها به صورت چراغ خاموش و خارج از نظارت بانک مرکزی نرخ‌های سود را افزایش داده‌اند.
 
صرامی همچنین تاکید کرد: زمانی که رئیس کل بانک مرکزی با عکس العمل نمایندگان مواجه شد به اعضای هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی قول داد تا نظارت خود را بر فعالیت بانک‌ها به خصوص اقدامات آنها برای افزایش نرخ سود افزایش دهد.
 
وی با اشاره به جلسه مشترک بانک‌ها با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد طی روزهای اخیر، اظهار داشت: حرکت خاموش بانک‌ها برای نهادینه کردن افزایش نرخ سود بانکی و ضعف نظارت بانک مرکزی اگر برای مجلس ثابت شود و آقایان مستنداتی در اینباره ارائه ندهند حتما از وزیر اقتصاد سوال خواهیم کرد.
 
صرامی تاکید کرد: اگر برای مجلس ثابت شود که بانکداران و سیستم بانکی قصد دور زدن مردم را با افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی دارند حتما باید وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس پاسخگوی نمایندگان باشد.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------