ایران و عمان قرارداد انتقال گاز امضا کردند



اخبار,اخبار اقتصادی , رابطه ایران و عمان

 

اخبار اقتصادی - ایران و عمان قرارداد انتقال گاز امضا کردند

وی با بیان اینکه "برای اولین بار است که ما در این قرارداد وارد بازار خرده‌فروشی می‌شویم"، اظهار کرد: برعکس قراردادهای دیگر، در این قرارداد با آقایان تفاهم نکردیم بلکه وارد بازار خرده فروشی می شویم.

در اولین روز سفر رئیس‌جمهور به عمان، تفاهم‌نامه‌ای جهت انتقال گاز از رودان هرمزگان به کشور عمان به امضای وزرای نفت دو کشور رسید.

به گزارش ایسنا، بیژن نامدار زنگنه بعد از امضای این تفاهم‌نامه با همتای عمانی در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق تنظیم چنین سندی بین ایران و عمان که به گفته وی شهریورماه سال جاری و سفر سلطان قابوس به ایران بازمی‌گشت، گفت: مطابق این قرارداد مقرر شد سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز از طریق رویان در هرمزگان به منطقه سوها در عمان منتقل شود.

وی با بیان اینکه "برای اولین بار است که ما در این قرارداد وارد بازار خرده‌فروشی می‌شویم"، اظهار کرد: برعکس قراردادهای دیگر، در این قرارداد با آقایان تفاهم نکردیم بلکه وارد بازار خرده فروشی می شویم.

زنگنه با اشاره به اینکه "شرکت مشترک عمانی و ایرانی در طی اجرای این قرارداد ثبت می‌شود"، افزود: این شرکت با سهام مساوی ایران و عمان در اینجا کار بازاریابی و عملیات راهبردی و تأمین و نگهداری خط لوله را برعهده دارد و ما می‌توانیم گاز را در اینجا بفروشیم و گاز به ایران از اینجا از طریق عمان می‌توان به کشورهای همسایه صادر شود.

وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه "تمام هزینه‌های احداث خط لوله از رودان به منطقه سوها از طریق طرف عمانی و از طریق فاینانس تأمین می‌شود"، گفت: ما در نظر داریم در زمانبندی کمتر سه سال، این توافقنامه عملیاتی شد.

وزیر نفت همچنین در تخمین هزینه‌هایی که صرف این انتقال می‌شود، این مبلغ را حدود یک میلیارد دلار پیش‌بینی کرد که شامل 200 کیلومتر و 150 کیلومتر خشکی می‌شود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------