اعلام زمان توزیع فرم ثبت‌نام دریافت یارانه / چه کسانی نمی‌توانند برای یارانه ثبت نام کنند



اخبار,اخبار اقتصادی , هدفمندی یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - اعلام زمان توزیع فرم ثبت‌نام دریافت یارانه

فرم ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی از ۱۹ فروردین سال ۹۳ در کشور توزیع می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان با بیان این مطلب افزود: این فرمت ها در قالب یک سقف مشخص از درآمد اعلام و افراد باید از این طریق آمادگی خود را برای دریافت و یا انصراف از یارانه نقدی اعلام کنند.

آقای کاتب با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در اجرای این طرح و انصراف افراد متمول از دریافت یارانه گفت: با اجرای این طرح حداقل بیش از پنج تا 6 میلیون ایرانی خارج از کشور و 170 هزار فوت شده از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی خارج می شوند.

وی افزود : در اجرای سیاست های مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد عدالت اجتماعی ، در نظر است چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای بخش سلامت ، 2 هزار و 900 میلیارد تومان در بخش بیمه روستائیان و عشایر ، 10 هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید در بخش صنعت و کشاورزی از محل درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اختصاص یابد .

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اختصاص سه هزار و 500 میلیارد تومان برای صنعت برق را از دیگر رویکردهای فاز دوم قانون هدفمندی دانست و گفت : دولت و مجلس عزم جدی دارند که در این مرحله به بخش های سلامت و تولید ، نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود : برای رسیدن به این اهداف نیاز به مدیریت جهادی است و همه باید تلاش کنند تا اهداف تبیین شده در مباحث اقتصاد مقاومتی ، صرفه جویی منابع و اجرای قانون هدفمندی محقق شود.

 

---------------------------------


چه کسانی نمی‌توانند برای یارانه ثبت نام کنند

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود افرادی که بالای ۳ یا ۴ میلیون تومان درآمد دارند، نتوانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش فارس، غلامرضا کاتب در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: با اتفاق نظری که بین دولت و مجلس وجود دارد، پرداخت‌ها در قانون هدفمندی یارانه‌ها قطع نمی‌شود و دولت از ۱۹ فروردین ماه سال آینده فرم‌های ثبت نام برای دریافت یارانه را توزیع می‌کند.

وی گفت: سقفی برای این بخش پیش‌بینی شده و برآورد می‌شود افرادی که درآمد ۳ یا ۴ میلیون تومانی دارند یا بیش از آن دریافت می‌کنند، نتوانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

کاتب افزود: با این شیوه، دولت در حقیقت به خود‌اظهاری توجه می‌کند و به طور طبیعی بخشی از افراد جامعه برای دریافت یارانه مراجعه نمی‌کنند و بخشی نیز نمی‌توانند در این حوزه ثبت‌نامی داشته باشند.
اخبار اقتصادی - واحد مرکزی خبر , فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------