آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

هاشمی رفسنجانی: باید جلوی سودجویانی که آرامش اقتصاد را مخدوش می کنند گرفت



اخبار,اخبار اقتصادی,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار اقتصادی- هاشمی رفسنجانی: باید جلوی سودجویانی که آرامش اقتصاد را مخدوش می کنند گرفت

به گزارش فارس، هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، تولید را نقطه آغاز رونق اقتصادی در هر کشوری دانست و گفت: رکود تولید، واردات و به تبع آن قاچاق اجناس نامرغوب را رونق می دهد که طی سالهای گذشته شاهد آن در کشور بودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخش خصوصی را ظرفیتی بالقوه برای گسترش کمی و کیفی تولید در سراسر کشور دانست و گفت: باید نگاه مقطعی به بخش خصوصی اصلاح شود که گاهی ابزار قدرت باندها می شوند و گاهی ضد ارزش تلقی می شوند.

وی با اشاره به اهداف ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی تحکیم پایه های اقتصادی کشور بر اساس نگاههای علمی و تجربیات عملی است و باید همه بخشهای کشور بر اساس وظایف و اختیارات قانونی در این راه تلاش کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالبات بخش های مختلف از دولت را زیاد دانست و گفت: باید با اولویت بندی و استفاده از زیر ساخت هایی که تهیه شده، با تدبیر و رفع موانع، واحدهای تعطیل و متوقف شده را وارد چرخه تولید کرد.

ایشان با تشریح مباحث مثبت و منفی درباره اثرات نقدینگی در کشور گفت: یکی از هنرهای دولت پیدا کردن نقدینگی و هدایت آنها به سوی تولید است تا فرصت و پشتوانههای اقتصاد، تهدید نشود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سفر خویش به ژاپن و بررسی شرکت های بزرگ صنعتی و تولیدی آنها گفت: از سرمایه های محدود مردم، سرمایه های عظیمی ایجاد شده بود که هم سود معقول می داد و هم باعث رونق تولید و اشتغال جوانان شده بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیریت درست را از عوامل جذب سرمایه های سرگردان مردم خواند و گفت: مردم هم می خواهند با اطمینان در جاهایی سرمایه گذاری کنند که هم یک کار شخصی و هم یک اقدام ملی است.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از خبرهایی که این روزها از زدوبندهای اقتصادی در دولت سابق در جامعه پخش می شود، گفت: باید بیماری اقتصادی را درمان کرد و جلوی بعضی ازسودجویان را گرفت که با موج آفرینی های حبابی در بازارهای خاص، آرامش اقتصادی جامعه را مخدوش می کنند.

در آغاز این دیدار آقایان علی امین، اردشیر دادرس، شهرام شریعتی و سید علی صدری، به عنوان مدیران و روسای بخش هایی از زیرمجموعه خانه صنعت، معدن و تجارت، ضمن ارائه گزارش از مجموعه های تحت فعالیت خویش، به بیان دیدگاه و ارائه راهکارها برای برگشت رونق اقتصادی کشور و تقویت بخش خصوصی پرداختند.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------