احتمال افزایش قیمت طلا و گندم به دلیل بحران اوکراین



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت طلا

 

اخبار اقتصادی - احتمال افزایش قیمت طلا و گندم به دلیل بحران اوکراین

پس از مقاومت سال گذشته طلا و گندم در برابر افزایش قیمت در بیشتر مواقع سال، مدیران صندوق های سرمایه گذاری بار دیگر به سرمایه گذاری روی این دو محصول روی آورده اند زیرا تشدید بحران در اوکراین، قیمت هر دو محصول را تحریک به افزایش می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، آمارهای دولتی نشان می دهد، احتمال افزایش قیمت طلا از نظر صندوق های سرمایه گذاری اینک به بالاترین سطح خود از دسامبر سال 2012 (آذر 91) رسیده و در مورد گندم نیز بازار به وضعیتی رسیده که انتظار می رود قیمت برای یک مدت طولانی افزایش یابد. این نخستین بار از ماه نوامبر (آبان) تاکنون است که بازار گندم به چنین وضعیتی که( اصطلاحا به آن بازار گاوی گفته می شود) می رسد.

هفته گذشته، همزمان با آماده شدن کریمه برای همه پرسی، قیمت طلا رکورد زد و به بالاترین سطح خود در شش ماه گذشته رسید، قیمت گندم نیز با دست کم 20 درصد افزایش نسبت به کف قبلی قیمت، وارد مرحله ای شد که انتظار می رود قیمت برای یک مدت طولانی افزایش پیدا کند.

همچنین افت شدید شاخص بازارهای سهام جهان در هفته گذشته موجب شد، تمام افزایش آنها در سال میلادی جاری خنثی شود زیرا ناآرامی در اوکراین تشدید شد و آمریکا و اتحادیه اروپا نیز تحریم علیه روسیه را مطرح کردند.

ریان لارسون رییس بخش معاملات سهام در صندوق سرمایه گذاری آر.بی.سی واقع در شیکاگو که 290 میلیارد دلار دارایی را اداره می کند، گفت: ما قبلا افزایش قیمت طلا به عنوان یک دارایی مطمئن را پیش بینی کرده ایم و من انتظار دارم چنانچه تحریم ها وضع شوند، تنش های بیشتری بوجود بیاید.

وی افزود: این منطقه تولیدکننده بزرگ گندم است، بنابراین هر اختلالی منجر به افزایش قیمت این محصول خواهد شد.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------