آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

ادامه صادرات نفت ایران بیش از رقم مجاز توافق ژنو



اخبار,اخبار افتصادی ,صادرات نفت ایران

 

اخبار اقتصادی - ادامه صادرات نفت ایران بیش از رقم مجاز توافق ژنو

یک منبع آگاه اضافه کرد: میانگین صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر گذشته 1.4 میلیون بشکه در روز بود اما این رقم در ماه مارس جاری به رقم 1.3 کاهش یافت. این رقم در سال 2013 میلادی 1.1 میلیون بشکه در روز بود.

 صادرات نفت ایران برای پنجمین ماه متوالی بیش از سطح مجاز تحریم هاست.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، منابع ناظر بر حرکت نفتکش ها اعلام کرد صادرات نفت خام ایران برای پنجمین ماه متوالی بیش از سطح مجاز تعیین شده در تحریم های غربی است.

رویترز می نویسد این موضوع نشانه می دهد توافق هسته ای و موقت ژنو میان ایران و گروه 1+5 در افزایش فروش نفت خام تهران کمک کرده است.

براساس توافق ژنو میانگین صادرات نفت خام ایران باید تا 20 ژوئیه آینده در حدود روزانه یک میلیون بشکه باقی بماند. با این حال گزارش حرکت نفتکش ها نشان می دهد صادرات نفت ایران در ماه نوامبر گذشته از این سطح بیشتر است.

دولت آمریکا معتقد است میانگین صادرات نفت ایران در ماه های آینده کاهش خواهد یافت و به رقم یک میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
توافق موقت 6 ماهه هسته ای ژنو میان ایران وگروه 1+5 از روز 20 ژانویه گذشته آغاز شد.

یک منبع آگاه اضافه کرد: میانگین صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر گذشته 1.4 میلیون بشکه در روز بود اما این رقم در ماه مارس جاری به رقم 1.3 کاهش یافت. این رقم در سال 2013 میلادی 1.1 میلیون بشکه در روز بود.

منبع دیگری هم گفت: صادرات نفت ایران در ماه مارس جاری و به استثناء خرید ژاپن به 1.28 میلیون بشکه در روز رسید. این رقم شامل صادرات به مشتریان بزرگ یعنی چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و سوریه است. این آمار به طور کلی نشان دهنده ثبات در صادرات نفت ایران است.
سوریه از جمله کشورهایی است که برای خرید نفت از ایران، تحت تحریم آمریکا قرار ندارد.

منبع آگاه دیگری هم اظهار داشت: صادرات نفت ایران در ماه مارس جاری اندکی کاهش یافت اما همچنان بیش از 1.1 میلیون بشکه در روز است. به نظر می رسد آمریکا بر تعدادی از خریداران آسیایی نفت ایران فشار وارد کرده است.

براساس توافق ژنو، آمریکا فشارهای خود را برای ادامه کاهش صادرات نفت ایران متوقف می کند و سطح صادرات نفت ایران ثابت می ماند. توافق ژنو، فضای روانی مثبتی را درباره رفع تحریم ها علیه ایران ایجاد کرد.

در همین ارتباط، منابع آگاه می گویند با افزایش صادرات نفت ایران، مقدار نفت این کشور که در نفتکش ها ذخیره شده بود نیز کاهش یافت.
براساس این گزارش ها، تعداد نفتکش هایی که ایران نفت خود را در آنها ذخیره می کند از 16 به 11 یا 13 نفتکش کاهش یافته است.

در سال 2011 میلادی تعداد نفتکش های محل ذخیره نفت ایران به بالاترین تعداد یعنی 20 فروند نفتکش رسیده بود. هر نفتکش می تواند حداکثر 2 میلیون نفت بشکه را در خود جای دهد.
گفته می شود تعداد این نفتکش ها هم اکنون به 9 فروند کاهش یافته است.

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------