آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

پیش‌بینی وضعیت صنعت خودروی ایران در سال93



اخبار,اخبار اقتصادی ,صنعت خودروی ایران

 

اخبار اقتصادی - پیش‌بینی وضعیت صنعت خودروی ایران در سال93

یک کارشناس صنعت خودرو وضعیت این صنعت در سال 1393 را بهتر از سال گذشته پیش‌بینی کرد.

شهرام آزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وضعیت صنعت خودرو در سال جدید تا حد زیادی متاثر از وضعیت کلان اقتصادی کشور و به ویژه شرایط بین‌المللی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هر صورت نباید امسال انتظار بروز تحولی بزرگ در شرایط این صنعت را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در این شرایط خودروسازان بزرگ به دنبال استفاده از راه‌های میان‌بر برای بهبود شرایط این صنعت هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: هم‌اکنون یکی از راهکارهای خودروسازان بزرگ برای توسعه محصول، تولید خودروهای جدید با استفاده از پلت‌فرم خودروهای خارجی است.

وی افزود: خودروسازان اقدامات لازم در این زمینه را آغاز کرده‌اند به‌گونه‌ای که خودروهای جدید با بدنه جدید که در داخل طراحی شده روی پلت‌فرم خودروهای خارجی، طراحی و تولید خواهد شد.

آزادی با بیان اینکه به موازات این کار خودروسازان مونتاژ برخی خودروهای خارجی را نیز در کشور آغاز خواهند کرد، تصریح کرد: خودروهای مونتاژی از محصولاتی انتخاب شده‌اند که از نظر قیمت و تکنولوژی قابلیت رقابت با سایر خودروها را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال جاری هیچ یک از این خودروهای جدید به تولید نمی‌رسند اما در صورت تثبیت شرایط بین‌المللی از نیمه دوم سال‌ آینده تولید و عرضه خودروهای مونتاژی آغاز خواهد شد اما محصولات توسعه‌ای در سال آینده نیز به تولید نمی‌ر‌سند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: به نظر می‌رسد تیراژ تولید خودرو در سال جدید نسبت به سال گذشته افزایش یابد که البته رفع برخی محدودیت‌های خارجی و تامین نقدینگی در این زمینه موثر خواهد بود.

آزادی تصریح کرد: در صورت بهبود بیشتر شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد که اواسط سال آینده ظرفیت تولید خودرو در کشور به تیراژ تولید در سال 1390 که بیش از یک میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد برسد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------