واردات بنزین 3 برابر می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی , واردات بنزین

 

اخبار اقتصادی - واردات بنزین 3 برابر می‌شود

رویترز هم اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: در حالی که ایران استفاده از واحدهای پتروشیمی داخلی را برای تولید بنزین متوقف کرده است، این کشور قصد دارد واردات بنزین خود را در سال جاری افزایش دهد.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز از افزایش واردات بنزین به ١٠ روزانه میلیون لیتر با موافقت قطعی دولت خبر داد و گفت: بنزین وارداتی جایگزین بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها در سال جدید خواهد شد.
 
به گزارش  مهر، همزمان با معافیت واردات بنزین و سایر فرآورده های نفتی، وزارت نفت از افزایش واردات بنزین در سال 93 خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری به طور متوسط روزانه حدود 10 میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد که نسبت به سال گذشته حجم واردات بنزین 3 برابر خواهد شد.
 
همزمان با این معافیت مالیاتی وزارت نفت از افزایش واردات بنزین در سال جاری تا سقف 10 میلیون لیتر در روز خبر داده است.
 
عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران امروز از افزایش واردات بنزین به ١٠ روزانه میلیون لیتر با موافقت قطعی دولت خبر داد و گفت: بنزین وارداتی جایگزین بنزین تولیدی پتروشیمی‌ها در سال جدید خواهد شد.
 
معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه سال گذشته به طور متوسط روزنه ٣,٥ میلیون لیتر بنزین وارد کشور شده است، تصریح کرد: این میزان به ١٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه سال ٩٢ روزانه ٦,٢ میلیون لیتر بنزین به عنوان اکتان افزا از پتروشیمی‌ها دریافت و با بنزین تولیدی پالایشگاه ها مخلوط می شد، بیان کرد: قرار است در سال جدید این میزان بنزین از خارج کشور وارد شود.
 
رویترز هم اخیرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: در حالی که ایران استفاده از  واحدهای پتروشیمی داخلی را برای تولید بنزین متوقف کرده است، این کشور قصد دارد واردات بنزین خود را در سال جاری افزایش دهد.
 
در همین حال بیژن زنگنه، وزیر نفت اسفند ماه سال گذشته در جمع خبرنگاران گفته بود که این کشور برای پر کردن شکاف بین عرضه داخلی و میزان مصرف، روزانه چند میلیون لیتر بنزین وارد خواهد کرد.
 
گمرک هم اخیرا با ابلاغ مصوبه‌ای اعلام کرده است: واردات پنج فرآورده اصلی نفتی شامل بنزین، گازوئیل، نفت سفید، گازمایع و نفت کوره از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معاف شدند. 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------