آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

آینده بازار مسکن پس از اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی‌ یارانه‌ها

 

اخبار اقتصادی - آینده بازار مسکن پس از اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها

رییس کانون انبوه‌سازان کشور معتقد است: با آغاز اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت مسکن در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، جمشید برزگر درباره تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در بازار مسکن اظهار کرد:‌ با اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی، با افزایش حدود 25 درصدی قیمت‌ها مواجه خواهیم بود و این میزان تا حدودی برای همه پذیرفته شده ولی در هر صورت پیش‌بینی‌ها تا زمان اعلام نهایی قیمت حامل‌های انرژی همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: بازار مسکن باید از رکود به وجود آمده خارج شود و با وجود این‌که بخشی از مصالح ساختمانی قبل از شروع سال جدید با روند افزایش قیمت روبرو بودند باید هر چه سریع‌تر بعد از تورم 25 درصدی ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، قیمت‌های نهایی اعلام شود.
 
رییس کانون انبوه‌سازان کشور با بیان این‌که از زمان ادغام وزارت راه و شهرسازی تا امروز بخش مسکن کنار گذاشته شده است، تصریح کرد:‌ از زمانی که نام مسکن از وزارت راه و شهرسازی خارج شد رسیدگی به امور این بخش نیز فراموش شده و تمام وزارتخانه درگیر مسائل راه شده‌ است.
 
برزگر تاکید کرد:‌ کلیات بخش مسکن از دیده‌ها پنهان مانده در حالی که با رونق بخش مسکن در 300 حوزه تولید کشور رونق ایجاد می‌شود چون از کوچکترین تولیدکنندگان تا بزرگترین‌ها همگی با بخش مسکن درگیر هستند.
 
وی افزود: از سال 89 به بعد هیچ تسهیلاتی برای ساماندهی بخش مسکن داده نشده و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اعلام افزایش 20 درصدی تسهیلات باز هم کسی جرات جلو رفتن در این بخش را ندارد.
 
رییس کانون انبوه‌سازان کشور ادامه داد: تقاضا برای مسکن بالا رفته ولی همچنان این بخش با بی توجهی مسئولان مواجه است در همین راستا اجاره بهای مسکن هم روز به روز بالا می‌رود در حالی که همچنان افزایش تقاضا وجود دارد وارد انبوه‌سازی نمی‌شویم.
 
برزگر تاکید کرد: اگر مسئولان به قول‌هایی که در بخش مسکن داده‌اند عمل کنند می توانند رونق اقتصادی را به بازار مسکن بازگردانند.
 
وی با بیان اولویت‌های بخش مسکن در سال جدید اظهار کرد:‌ درخواستمان از دولت این است که وام مسکن روستایی و بافت‌های فرسوده را افزایش دهد و برای واحدهایی که با الگوی صحیح ساخته می‌شوند تسهیلات ویژه و مناسبی در نظر گرفته شود تا بتوانیم یک بار برای همیشه یک خانواده را خانه دار کنیم.
 
رییس کانون انبوه‌سازان کشور ابراز امیدواری کرد با آغاز سال جدید قول‌های مسئولان عملی شود و توجه ویژه به بخش مسکن بازگردد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------