شهر توریستی که هتل 5 ستاره ندارد



اخبار,اخبار اقتصادی ,شهر توریستی

 

اخبار اقتصادی - اصفهان، شهر توریستی که هتل 5 ستاره ندارد

نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: هنوز در اصفهان هتل پنج ستاره وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، احمد شریعتی، امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون نتوانسته ایم در این زمینه شاهد توسعه و یا افزایش هتل ها با کیفیت بالا باشیم.

نایب رییس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مسؤلان باید بپذیرند که هتل یک ضرورت شهری برای توسعه مراکز اقامتی جهت اسکان و پذیرش مسافران و گردشگران است، اظهار کرد: با توجه پتاسیل گردشگری شهر اصفهان لازم است که توجه ویژه‌ای به این بخش صورت گیرد.

وی به برگزاری همایش بین‌المللی ICCN در مهر سال جاری در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این همایش با حضور بیش از 50 کشور و خواهر خوانده‌های اصفهان، برگزار و پیش‌بینی می‌شود جمعیتی نزدیک به هزار نفر به اصفهان سفر ‌کنند. مدیریت جذب سرمایه گذاری شهرداری باید در جهت تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای توسعه مراکز اقامتی و هتل در اصفهان برنامه ریزی کند.

نایب رییس شورای شهر اصفهان به بارندگی‌های اواخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق به علت مشخص نبودن مسیر دفع آب‌های سطحی و ورود آن به مسیرهای دفع فاضلاب شهری خسارت‌هایی را به طبقات زیر زمینی برخی منازل مسکونی وارد کرد.

شریعتی اضافه کرد: باید برای رفع این معضل تدابیری در نظر گرفته شود که به منازل مردم خسارت وارد نشود و یا اگر خسارتی وارد شده بتوانیم جوابگو باشیم.

همچنین رضا امینی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به درخواست دفن "ریچارد فرای" در اصفهان از سوی این ایران شناس و اعتراض به آن، اظهار کرد: درخواست دفن فرای با نظرات متعددی رو به رو است و امیدواریم با یک تصمیم منطقی این معضل رفع شود.

امینی با بیان اینکه شکایات بسیاری در خصوص واگذاری مراکز تجاری در نقاط مختلف شهر به شورای شهر اسلامی اصفهان رسیده است، اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از کسبه نسبت به قیمت واگذاری مراکز تجاری اعتراض دارند.

رییس شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه قیمت واگذاری‌ها در برخی مراکز تجاری از جمله ارگ جهان نما و میدان امام علی(ع) به جای 10 تا 15 درصد افزایش، دو تا سه برابر قیمت تعیین شده می‌رسد، خاطرنشان کرد: برخی پیمانکاران مراکز تجاری تعدادی از واحدهای تجاری را در ازای طلبی که از شهرداری داشته‌اند، تملک کرده‌اند و هیچ گونه خدماتی ارایه نمی‌دهند.

امینی تصریح کرد: این امر نه تنها موجب شده بازار رونق خود را از دست بدهد بلکه بر فعالیت کسبه فعال بازار نیز تاثیر گذاشته است.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------