باک‌ها بنزین چند تومانی می‌نوشند؟!



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه‌ها

 

اخبار اقتصادی - باک‌ها بنزین چند تومانی می‌نوشند؟!

رفته رفته با نزدیک شدن به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها زمان اعلام نرخ جدید سوخت فرا می‌رسد و علاوه بر مجریان و مسئولان مصرف کنندگان نیز منتظر اعلام این نرخ‌ها هستند.

گمانه‌زنی‌ها درباره نرخ جدید حامل‌های انرژی ادامه دارد به گونه‌ای قیمت بنزین سهمیه‌ای از 400 به 800 تومان و بنزین آزاد از 700 به 1000 و 1100 تومان متغیر است و قرار است تا 10 روز آینده نرخ جدید بنزین اعلام شود.

به گزارش ایسنا، رفته رفته با نزدیک شدن به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها زمان اعلام نرخ جدید سوخت فرا می‌رسد و علاوه بر مجریان و مسئولان مصرف کنندگان نیز منتظر اعلام این نرخ‌ها هستند.

با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و تعییین قیمت سوخت مصرفی گمانه‌زنی‌ها بر سر افزایش حداقل 400 تومانی هر لیتر بنزین چه آزاد و چه سهمیه‌ای اعمال می‌شود.

در حالی که بنزین سهمیه‌ای در کارت‌های سوخت لیتری 400 تومان عرضه می‌شود و گفته می‌شود احتمال افزایش قیمت این حامل تا سطحی معادل 800 تومان وجود دارد،‌ گفته می‌شود بنزین آزاد نیز که با قیمت فعلی 700 تومان عرضه می‌شود، با افزایش قیمت‌های اعمال شده حدود 1000 تا 1200تومان خواهد شد که بیانگر افزایش 400 تومانی هر لیتر بنزین است.

در این میان برخی مسئولان و صاحبنظران معتقد به اجرای افزایش قیمت بنزین و تک نرخی شدن آن هستند اما می گویند بهتر است تفاوت قیمتی مصرف کنندگان آزاد و وسایل نقلیه عمومی مشخص شود.

صاحبنظران همچنین درباره اجرای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در پی اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها معتقدند افزایش قیمت‌ها باید همان‌گونه که دولت در نظر دارد، با شیب ملایم باشد و افزایش قیمت ناگهانی اتفاق نیفتد که تاثیر زیادی در سبد خانوار بگذارد.

برخی درباره افزایش قیمت گازوئیل در کنار افزایش قیمت دیگر حامل ها بر این باورند، برای افزایش قیمت گازوئیل باید توجه لازم صورت گیرد چرا که افزایش قیمت ناگهانی آن می‌تواند نوعی جهش قیمت در اقلام مصرفی مردم ایجاد کند.

به گفته برخی نمایندگان مجلس، بهتر است در سال جاری برخی حامل‌های انرژی عمومی مثل برق، گازوئیل و آب کمترین افزایش قیمت را داشته باشند چرا که میزان مصرف بنزین از سوی خانوارها قابل کنترل است و می‌توان میزان مصرف را کم یا زیاد کرد.

یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه مصرف کنندگان بنزین و گازوئیل متفاوت هستند و برخی وسیله نقلیه شخصی دارند و برخی ندارند، گفته است افزایش قیمت گازوئیل می‌تواند بر قیمت کالاها که همگی از طریق سیستم حمل و نقل جابجا می‌شوند تاثیرگذار باشد و جهش قیمتی غیرقابل تحملی را در کالا و خدمات ایجاد کند.

در این میان نیز رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی ایران در پیشنهاد خود مبنی بر افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و دو نرخی شدن این حامل انرژی اظهار کرد که بهتر است قیمت بنزین عرضه شده برای وسایل نقلیه عمومی و شخصی متفاوت باشد تا افزایش 24درصدی قیمت سوخت مصرفی منجر به افزایش کرایه وسایل نقلیه عمومی نشود و مصرف کنندگان هزینه زیادی بابت کرایه و استفاده از این وسایل پرداخت نکنند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------