آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

ایران در مسیر بازگشت به شکوفایی اقتصادی دوره خاتمی



اخبار,اخبار اقتصادی ,رشد اقتصادی ایران

 

اخبار اقتصادی - موسسه ارزیابی "آی اچ اس" امریکا گزارش داد

ایران در مسیر بازگشت به شکوفایی اقتصادی دوره خاتمی

مرکز "آی اچ اس" پیش بینی کرده که فرصت های لازم برای رشد بخش های مختلف اقتصادی ایران فراهم خواهد شد. قرار است کارشناسان اقتصادی این نهاد از تاریخ 29-27 آوریل در دبی نشستی برگزار نمایند تا فرصت های مالی و اقتصادی در خاورمیانه را بررسی کنند.

مرکز ارزیابی "آی اچ اس" با انتشار گزارشی تازه از احتمال رشد اقتصادی 6 تا 8 درصدی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی خبر داده است.


به گزارش "تدبیر"، سایت "سی پی آی فایننشال" با انتشار گزارشی در مورد احتمال افزایش چشمگیر رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی می افزاید:"مرکز "آی اچ اس" پیش بینی کرده که فرصت های لازم برای رشد بخش های مختلف اقتصادی ایران فراهم خواهد شد. قرار است کارشناسان اقتصادی این نهاد از تاریخ 29-27 آوریل در دبی نشستی برگزار نمایند تا فرصت های مالی و اقتصادی در خاورمیانه را بررسی کنند."


این موسسه در ادامه گزارش خود می افزاید:"با برداشته شدن بخش عمده ای از تحریم های وضع شده علیه ایران امکان سرمایه گذاری در بازار ایران بیش تر از گذشته فراهم خواهد شد. اقتصاد ایران احتمالا با رشدی 6 تا 8 درصد در میان مدت مواجه خواهد شد. بیش ترین میزان افزایش رشد اقتصادی ایران به طور میانگین 5 درصد و در فاصله زمانی سال 2000 تا 2010 میلادی بوده است. در این شرایط تولید نفت ایران تا سال 2020 میلادی به میزان 4 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. در این شرایط می توان شاهد افزایش روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه از جمله امارات متحده عربی بود که در سالیان گذشته با کاهش همراه بوده است."


این گزارش در ادامه خاطر نشان می کند که در صورت تحقق این سناریو اقتصاد ایران به وضعیت رونق اقتصادی دوره ریاست جمهوری "خاتمی" بازخواهد گشت. "آی اچ اس" در این مورد می افزاید:"توانایی های ایران در حوزه فناوری نیز پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت." این مرکز ارزیابی خاطر نشان کرده که چالش های احتمالی پیش روی اقتصاد ایران در سال جاری میلادی چالش های سیاسی و امنیتی خواهند بود."


"آی اچ اس" موسسه ای امریکایی است که از سال 1959 میلادی تاکنون در حوزه مختلف اقتصادی فعالیت کرده و در این حوزه گزارش های تحقیقی و مشاوره هایی را ارائه داده است.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------