امتیاز ویژه برای انصراف‌دهندگان یارانه



اخبار,اخبار اقتصادی , یارانه نقدی

 

اخبار اقتصادی - امتیاز ویژه برای انصراف‌دهندگان یارانه

معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه افزايش منابع ناشي از انصراف يارانه‌بگيران نقدي به معناي شيب ملايم‌تر افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي است، گفت: براي انصراف‌دهندگان از يارانه نقدي امتيازات ويژه‌اي در نظر گرفته شده است.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينكه دولت هيچگاه تاكيد بر استقراض از بانك مركزي و اعمال پول پرفشار به چرخه اقتصادي را ندارد، افزود: براين اساس نمي‌خواهيم در اجراي گام دوم هدفمندي يارانه‌ها به گونه‌اي اقدام كنيم كه در نهايت به كسري و چاپ اسكناس و افزايش تورم بينجامد.

 

وي با اشاره به اينكه دولت مي‌داند كه چگونه تورم را كنترل و كاهش دهد، افزود: براين اساس از شهريورماه تاكنون تورم از 43 به 32درصد كاهش يافته، در حالي كه پيش‌بيني ما 33درصد بود، براين اساس با وجود اينكه ما حتي جرات نكرديم كه براي سال جاري تورم را كمتر از 25درصد تخمين بزنيم، اما مجامع بين‌المللي و كارشناسان معتقدند با روندي كه اقتصاد ايران در پيش گرفته حتي تورم در پايان سال 93 به كمتر از 25 درصد هم خواهد رسيد.

 

نوبخت همچنين درباره اينكه بعد از ثبت‌نام روال اجراي فاز دوم يارانه‌ها چگونه خواهد بود؟ افزود: بعد از اينكه اين مرحله به پايان برسد و اطلاعات جمع‌آوري شود مشخص خواهد شد كه ما مي‌توانيم چقدر بر منابع حاصل از انصراف دريافت‌كنندگان يارانه نقدي تكيه كرده و شيب افزايش حامل‌هاي انرژي را تعيين كنيم. معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور افزود: در ارديبهشت‌ماه گام دوم از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها كه اعلام قيمت جديد حامل‌هاي انرژي است آغاز مي‌شود.
اخبار اقتصادی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------