آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

اخطار پيامكي به ۵۰ هزار متقاضي مسكن مهر



اخبار,اخبار اقتصادی ,مسكن مهر

 

اخبار اقتصادی - اخطار پيامكي به ۵۰ هزار متقاضي مسكن مهر

در الحاقيه تعديل قيمت مسكن مهر بدون استثنا پيمانكاراني كه به تعهدات خود عمل نكرده‌اند، جريمه مي‌شوند.د

محمود احمدي‌نژاد كه در سال 1385 تحت فشار افزايش قيمت مسكن قرار گرفته بود و انداختن توپ گراني مسكن به زمين ديگران برايش كارساز نبود، ناگهان انقلابي در اين عرصه را رقم زد. او به وزير مسكن، رييس كل بانك مركزي و مديرعامل بانك مسكن دستور داد كه اولي زمين فراهم كند، دومي منابع نقد دراختيار بانك مسكن قرار دهد و اين بانك به دولت و متقاضيان ساخت مسكن مهر وام ارزان‌قيمت دهد.

به نوشته اعتماد، در حالي كه در چهار سال فعاليت دولت دهم وزير مربوطه بيشترين فشار را براي ساخت و عرضه مسكن مهر مي‌آورد اما اين روي آشكار داستان بود. روي پنهان مسكن مهر رشد نقدينگي و كمك به رشد تورم در سال‌هاي 1391 و 1392 بود كه با انتقاد شديد دولت يازدهم مواجه شد. ارسال پيامك به 50 هزار متقاضي مسكن مهر فقط در شهر پرند كه بخشي از آورده قانوني خود را نياورده‌اند نشان مي‌دهد كه اين طرح هنوز دردسرساز است.

مديرعامل شركت عمران پرند با اشاره به ارسال پيامك اخطار پرداخت 30 درصد مابقي مبلغ قرارداد مسكن مهر به 50 هزار متقاضي، گفت: در الحاقيه تعديل قيمت مسكن مهر بدون استثنا پيمانكاراني كه به تعهدات خود عمل نكرده‌اند، جريمه مي‌شوند. باران هاشم زهي افزود: قيمت تمام شده واحد مسكن مهر در سامانه طرح مهر مشخص شده و متقاضيان مي‌توانند با وارد كردن كد ملي از ميزان آن مطلع شوند.

وي با بيان اينكه براي حدود 90 درصد پروژه‌هاي مسكن مهر پرند پيامك اخطار واريز 30 درصد باقيمانده علي‌الحساب آورده ارسال شده است، تصريح كرد: ارسال پيامك به حدود 50 هزار متقاضي براي اين منظور انجام شده تا با توجه به رويكرد جديد شركت عمران پرند جهت تكميل پروژه‌ها انجام شود. از اين رو قيمت تمام‌شده مسكن مهر را با ارسال پيامك به اطلاع مردم مي‌رسانيم و متقاضيان بايد بقيه آورده را به حساب خودشان واريز كنند.

وي ادامه داد: از سوي ديگر رابطه‌يي را بين متقاضيان به عنوان پيش‌خريدار و سازندگان به عنوان پيش‌فروشنده برقرار كرده‌ايم تا به طور مرتب از پروژه‌ها بازديد كنند. متقاضياني كه 30 درصد مابقي آورده را به‌صورت علي‌الحساب واريز مي‌كنند شرايطي را فراهم مي‌كنند تا واحدهاي آنها به سرعت تكميل شود. مديرعامل شركت عمران پرند با تاكيد بر اينكه با اين برنامه واحدهاي مسكن مهر به سرعت تحويل مي‌شود، اظهار كرد: به طور قطع متقاضياني كه سهم آورده خود را به موقع تكميل مي‌كنند، زودتر صاحبخانه مي‌شوند.

 هاشم‌زهي در پاسخ به اين پرسش كه پروژه‌هاي مسكن مهر پرند چه زماني تحويل مي‌شود، افزود: تمام پروژه‌ها برنامه زمان‌بندي دارند و براي تكميل آنها دو برنامه اجرايي و مالي تنظيم كرده‌ايم. در قالب برنامه اجرايي فرآيند تكميل پروژه‌ها در مقاطع زماني به ترتيب براي خرداد، مرداد، شهريور، آذر و بهمن امسال از همه شركت‌ها برنامه گرفته‌ايم. چنانچه برنامه مالي و اجرايي به‌طور موزون، همزمان و هماهنگ پيش برود، به طور قطع به اهداف پيش‌بيني شده دست خواهيم يافت.

وي در پاسخ به اين پرسش كه پروژه‌هاي هسا چه زماني تحويل مي‌شود، گفت: چنانچه متقاضيان در پروژه‌هاي هسا به تعهدات خود عمل كنند و دستگاه‌هاي خدمات‌رسان نيز به تعهدات خود پايبند باشند، اين پروژه‌ها بهمن‌ماه امسال تحويل مي‌شود. مديرعامل شركت عمران پرند خاطرنشان كرد: به صورت هفتگي با دستگاه‌هاي خدمات‌رسان جلسه داريم و پروژه‌هاي اولويت‌دار را به ‌آنها مي‌دهيم و خوشبختانه كارها پيش مي‌رود.

هاشم‌زهي با يادآوري اين كه از سال گذشته به متقاضيان براي واريز آورده پيامك ارسال شده، افزود: براي آنكه پروژه‌ها را به اتمام برسانيم پيامك اخير را ارسال كرده‌ايم تا متقاضيان نسبت به واريز 30 درصد مابقي آورده به‌صورت علي‌الحساب اقدام كنند. ممكن است متقاضيان آورده‌يي را واريز كنند، اما با توجه به الحاقيه سوم تعديل سال گذشته قيمت مسكن مهر باز هم مبالغي را بايد پرداخت كنند.

وي تاكيد كرد: در غير اين صورت وقتي سازنده پول نداشته باشد، واحد تكميل نمي‌شود و چاره‌يي جز دادن اخطار به متقاضيان براي تكميل واحدها نيست. افرادي هم كه نسبت به تكميل آورده اقدام نكنند مشمول تاخير شده و احتمالا در آينده تدابير ديگري در دستور كار قرار خواهد گرفت. وي در پاسخ به اين پرسش كه منظور شما از تدابير ديگر چيست، گفت: جابه‌جايي و جريمه از جمله اين تدابير خواهد بود، البته جريمه هم براي متقاضي و هم براي سازنده اعمال خواهد شد. بر اساس مفاد قرارداد پيش‌فروش هم براي متقاضي و هم براي سازنده پيش‌بيني‌هاي لازم براي جريمه در نظر گرفته شد.

مديرعامل شركت عمران پرند تاكيد كرد: در الحاقيه تعديل قيمت مسكن مهر بدون استثنا براي همه سازندگاني كه به تعهدات خود بر اساس مفاد قرارداد عمل نكرده‌اند جرايمي را اعمال مي‌كنيم و از نرخ افزايشي كه به آنها تعلق مي‌گيرد اين جريمه را كسر خواهيم كرد.
اخبار اقتصادی - اعتماد

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------