آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

روحانی زمان اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اعلام کرد



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه‌ها

 

اخبار اقتصادی - اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته

رئیس‌جمهور از اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز شنبه در جمع فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه سرمایه اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه است، گفت: اخلاق و نحوه برخورد و تماس با مردم می‌تواند به‌نفع نظام و اسلام باشد و خدای نکرده می‌تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد.

وی افزود: کشور متعلق به مردم است و در این زمینه نباید تردید نداشته باشیم، تمام مقامات کشور بدون استثنا منتخب مردم هستند؛ چه با رأی مردم و چه غیرمستقیم، مشروعیت پیدا می‌کنند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر رعایت قانون و اخلاق حسنه در برخورد با مجرم، اظهار داشت: ما باید در هرمسئولیتی خود را خادم مردم بدانیم.

روحانی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی گفت: شما یک مسئولیت سنگین شهری دارید. وقتی شما با مردم مواجه می‌شوید این‌گونه درنظر بگیرید که نماینده نظام هستید و اخلاق و نحوه و تماستان با مردم و چهره و کلامتان می‌تواند مبلغ نظام و اسلام ما باشد و خدای ناکرده می‌تواند اثر معکوس داشته باشد.

وی افزود: نسبت به کسی که خلاف، جرم و جنایت کرده، وقتی پلیس با او مواجه می‌شود و دستگیرش می‌کند و به‌عنوان ضابط پرونده برای او تشکیل می‌دهد، بار زیادی از مسائل قضایی به گردن شما می‌افتد. من هم کار حقوقی و هم کار قضایی کرده‌ام و منظور این حرف را می‌دانم. آن قاضی که پرونده مجرم را باز می‌کند، اولین کار کارشناسی‌اش توسط کلانتری‌ها صورت می‌گیرد و این خیلی مهم است.

پلیس نباید در برخورد با مجرم عصبانی شود

رئیس جمهور با بیان اینکه فرماندهان نیروی انتظامی هیچ‌وقت نباید در برخورد با مجرم عصبانی شوند، گفت: نگذارید عصبانیت شما در پرونده طرف دخیل باشد. این پرونده زندگی اوست. آن قاضی آن‌قدر وقت ندارد که به جزئیات بپردازد و گاهی همین نوشته و گزارش شما خدای ناکرده قاضی را در مسیری می‌برد که ممکن است آن مسیر، مسیر به‌حقی نباشد. مسئولیت شما مسئولیت سنگینی است.

روحانی ادامه داد: از طرف دیگر اجر کار شما بسیار زیاد است. اگر حضور پلیس موجب قرص شدن دل‌ها شود، بسیار مفید است. اگر دختری آن‌طرف خیابان ایستاده باشد و پلیس را ببیند دلش قرص باشد که کسی مزاحم او نمی‌شود، این خیلی مهم است. شما می‌توانید‌ آرامش دهید. لذا خدمت به مردم در این زمینه خدمت بسیار بزرگ و اثر بسیار بزرگی دارد و از طرف دیگر اگر مشکل داشته باشد، اثرش نیز سنگین خواهد بود.

وی با تأکید بر "کشور متعلق به مردم است و تردید در این زمینه چه شرعاً و چه عرفاً و چه قانوناً نباید داشته باشیم" خاطرنشان کرد: تمام مقامات کشور بدون استثنا منتخب مردم هستند و با رأی مردم، چه مستقیم و چه غیرمستقیم مشروعیت پیدا می‌کنند. بنابراین کشور متعلق به مردم است و همه ما باید بدانیم در هر مسئولیتی که هستیم خادم مردم باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: صاحب این کشور مردم هستند، البته اگر کسی جرمی مرتکب شد باید با او برخورد شود، اما بر اساس اخلاق و آنچه قانون گفته است باید برخورد شود. در اسلام گفته شده است یک دزد باید مجازات شود، اما همراه آن این نیامده است که یک پلیس حق دارد با او تند برخورد کند و یا فحاشی کند یا در برخورد با یک آدم عادی چنین برخوردی داشته باشد؛ فرقی نمی‌کند.

روحانی با بیان "در برخورد با مجرم باید آن‌چه خدا تعیین کرده باشد مد نظر قرار بدهیم و نه بیشتر" افزود: حتی اگر طرف اعدامی باشد و بر اساس قانون پای چوبه دار رفته باشد، ما حق نداریم در بردن او به پای چوبه دار فحش دهیم و توهین کنیم. به هر حال قانون او را محکوم کرده و مجازات می‌شود و به ما ربطی ندارد. قانونِ خداست یا قانونی است که مجلس تصویب کرده که متعلق به مردم است و ما مجری هستیم.

وی تصریح کرد: امروز پلیس جایگاه و منزلت اجتماعی خوبی بین مردم دارد و اگر در گوشه‌ای تخلفی نیز صورت گیرد مردم آن را به حساب کل پلیس نمی‌گذارند و می‌گویند یک نفر است که تخلف کرده و ممکن است در هر جمع و جماعتی تخلفی صورت گیرد. مردم ما قدردان پلیس هستند و دولت هم در حد توانش هرچه بتواند کمک می‌کند و امسال هم جزو سال‌هایی بوده است که ما در تخصیص اعتبارات حتی بیش از صددرصد اعتبار را نسبت به پلیس تخصیص دادیم. هرچند که سال سختی برای ما بود اما حس می‌کنیم که جایگاه پلیس در کشور حساس و مهم است و برنامه‌های پیش‌ِروی‌مان نیز. امروز و فردا پلیس باید به یاری دولت به پا خیزد، مردم و پلیس همه باید کمک کنند و دست به دست هم دهند.

رئیس جمهور در ادامه از احتمال اجرایی شدن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: مهم است که ما یک قدم به پیش برمی‌داریم و این تکلیف، تکلیف قانون است. ما باید قانون را اجرا کنیم. طبق قانون از مردم خواسته‌ایم که ثبت‌نام کنند و قانون از مردم خواسته آنهایی که نیاز ندارند در سال 93 انصراف دهند و یارانه به افرادی داده شود که نیازمند و متقاضی هستند. بر همین مبنا امیدواریم مردم بر مبنای مسئولیت عمل کنند.

روحانی تصریح کرد: پس از پایان مرحله ثبت‌نام ما وارد مرحله اجرا می‌شویم. من شخصاً بسیار حساس هستم. در آب و برق بر اساس مصوبه سال گذشته قرار بود که 24 درصد گران شود، اما بر اساس گزارش‌هایی که به دست من رسید روز پنج‌شنبه مسئولین وزارت نیرو را خواستم که وزیر کشور هم در آن جلسه حضور داشت. دیدیم یک تفسیر دیگری از مصوبه دولت صورت گرفت. البته من می‌دانم شرکت برق مشکلات و بدهی‌های زیادی دارد و دولت بدهی زیادی به تولیدکنندگان برق دارد، همه اینها محفوظ است.

"ما دولتی را تحویل گرفتیم که 20 هزار میلیارد تومان بدهکار برق بود، ما که نتوانستیم این بدهی را پرداخت کنیم و فقط مقدار کمی را پرداخت کردیم و باید به‌تدریج در سال‌های آینده کل بدهی را پرداخت کنیم. لذا به‌محض اینکه حس کردم که آنها در محاسبه استنباط دیگری از مصوبه دولت کردند، تصمیم گرفتیم که قبض‌های برق‌ را ابطال کنیم و بر اساس آن چیزی که مد نظر ما بود صورت بگیرد. بنابراین باید خیلی حواسمان جمع باشد تا به مردم فشار نیاید. ما یک شیب بسیار ملایمی را شروع کرده‌ایم".

وی با بیان اینکه گرانی‌هایی که از سال 89 و 90 شروع شد قیمت‌هایش دست نخورده باقی ماند و 3 سال از آن دوران می‌گذرد، گفت: قرار بود قانون هدفمندی یارانه‌ها ظرف 5 سال تمام شود اما 3 سال گذشته جز قدم اول قدم‌های دیگر برداشته نشده است و الآن در مرحله قدم دوم قرار دارید. ما ان‌شاءالله شیب ملایم خواهیم داشت و همه باید کمک کنند تا این بخش یارانه اجرا و پیاده شود.
اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------