آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

متن کامل اظهارات مهم یارانه‌ای رئیس جمهور



اخبار,اخبار اقتصادی ,دریافت یارانه نقدی

 

اخبار اقتصادی - گرانی بنزین و گازوئیل؛ همین هفته/
متن کامل اظهارات مهم یارانه‌ای رئیس جمهور/ متقاضیان دریافت یارانه نقدی حتما باید "نیازمند" باشند

متن کامل اظهارات مهم امروز شنبه رئیس جمهور درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نحوه پرداخت یارانه نقدی در این فاز منتشر شد.

به گزارش  مهر، حسن روحانی امروز شنبه در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی که در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، مطالب مهمی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد که با توجه به اهمیت موضوع، متن کامل این سخنان رئیس جمهور را عینا منتشر کردیم:

اجرای مرحله دوم هدفمندی در همین هفته
"احتمالا تا پایان هفته مرحله دوم یارانه ها را عملیاتی و اجرایی می کنیم. این مهم است. چون یک قدم داریم پیش می رویم. این تکلیف، تکلیف قانون است. باید قانون را اجرا کنیم . آنچه را قانون به ما گفته است، طبق آن از مردم خواستیم ثبت نام کنند و همچنین خواستیم کسانی که نیاز ندارند، صرف نظر کنند. چون قانون می گوید در سال 93 یارانه باید به افراد نیازمند و متقاضی برسد؛ هم باید نیازمند باشد و هم باید متقاضی باشد.

 

این را قانون می گوید و بر همین مبنا هم از مردم خواستیم. امیدواریم مردم بر مبنای مسئولیت شرعی و ملی خود عمل کنند. البته مهلت ثبت نام تا دیشب بود. امروز و فردا هم برای کسانی است که احتمالا به خاطر شرایطی نتوانستند ثبت نام کنند یا کسانی که احتمالا می خواهند از ثبت نامی که کرده اند انصراف بدهند.

به هر حال کار پایان می پذیرد و برای اجرا وارد عمل می شویم. من بسیار حساس هستم به آنچه که عمل می کنیم. در آب و برق مصوبه ای داشتیم. البته مصوبه سال گذشته بود که فقط ۲۴ درصد برق فقط گران شود. روز گذشته وزیر و مسئولان وزارت نیرو را خواستم و با آنها صحبت کردم. البته وزیر کشور و دیگر وزرا هم بودند و دیدیم که تفسیر دیگری از مصوبه دولت کرده اند.

خوب از همه جا می شود یک تفسیری کرد. البته می دانیم که شرکت برق مشکلات و بدهی زیادی دارد و و می دانید که دولت بدهی زیادی به تولید کنندگان برق دارد. اینها روشن و همه سرجای خود محفوظ است. ما ان شاءالله به تدریج بدهی ها را می پردازیم.

ما دولتی را تحویل گرفتیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهکار برق بود. ما نتوانستیم این مبلغ را پرداخت کنیم. مقدار کمی از آن را دادیم و امسال و سال های آینده باید این بدهی را پرداخت کنیم. یک مشکل دیگری داشتند البته به محض اینکه من احساس کردم که در محاسبه آنها یک جور دیگری استنباط کردند جلویشان را گرفتیم گفتیم ابطال کنید بروید بر همان مبنای چیزی که مد نظر ما بوده است.

خیلی باید حواسمان را جمع کنیم که به مردم فشار نیاید. یک شیب بسیار ملایمی را شروع کرده ایم. شما می دانید این گرانی هایی که از سال ۸۹ شروع شد و بعد در سال های ۹۰ ، ۹۱ و۹۲. سه سال با همه تغییرات گذشته است؛ در حالی که بنا بود این قانون هدفمندی یارانه ها ظرف 5 سال تمام شود. سه سال گذشته است . جز قدم اول دیگر قدمی برداشته نشده و الان قدم دوم است.

به هر حال ما شیب ملایمی خواهیم داشت و شما هم کمک خواهید کرد که به امید خدا این بخش یارانه اجرا و پیاده شود. در مساله اقتصاد مقاومتی و اقتصاد فرهنگ که هر دو تاکید مقام معظم رهبری است اینجا هم دولت در اجرای آن نیاز به نیروی انتظامی دارد؛ یعنی تا قاچاق وجود دارد نمی شود اقتصاد مقاومتی را درست کرد. شما باید به ما کمک کنید تا واقعا سیاست هایی را که رهبری تایید و ابلاغ فرمودند بتوانیم عملیاتی و اجرایی کنیم. آن هم این که امسال ایشان فرمودند سال فرهنگ و سال اقتصاد که باید مدیریتش مدیریت جهادی درستی باشد و مردم هم باید عزم ملی برای مدیریت آن داشته باشند. اینجا هم همین طور است. شما باید ما را یاری و کمک کنید."

به گزارش مهر، براساس اطلاعات موجود، تاکنون بیش از 70 میلیون ایرانی متقاضی دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شده‌اند.

ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی از بامداد چهارشنبه 20 فروردین ماه در سایت رفاهی آغاز شده است، که امروز شنبه وارد یازدهمین روز ثبت نام شده‌ایم. برهمین اساس، فقط امروز و فردا جاماندگان می‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند.

تاکنون دولت با محوریت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعداد دقیق ثبت نام کنندگان یارانه نقدی را بنا به دلایل خود، اعلام نکرده است اما براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار مهر، در 10 روز نخست ثبت نام، تعداد متقاضیان دریافت یارانه از مرز 70 میلیون نفر گذشته است، ضمن اینکه تعداد انصرافی ها هم همچنان کمتر از 10 درصد هستند.

به عبارت دیگر، از 24 میلیون خانوار ایرانی که در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها یارانه نقدی می‌گرفتند، تاکنون حدود 22 میلیون خانوار خواستار تداوم پرداخت یارانه نقدی شده‌اند و قطعا این تعداد در روزهای شنبه و یکشنبه( فرصت مجدد برای جاماندگان) بیشتر هم خواهد شد.

البته باید توجه داشت ممنوعیت ثبت نام ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایت رفاهی (بستن سرور رفاهی به روی آنان) در آمار انصرافی‌ها تاکنون موثر بوده است.

براساس آخرین آمار، در فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها 77.5 میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت می کردند. به عبارت دیگر، دولت ماهانه 3500 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی تامین اعتبار می‌کرد.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------