آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

یک گمانه زنی دیگر: بنزین 1050 تومان می شود



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت بنزین

 

اخبار اقتصادی- پنجشنبه پایان دوره بنزین 400 تومانی/ یک گمانه زنی دیگر: بنزین 1050 تومان می شود

با توجه به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها از ابتدای اردیبهشت و گفته‌های امروز محمد شریعتمداری مبنی بر اعلام قیمت جدید بنزین در سه روز آینده، پیش‌بینی می‌شود که مقامات دولتی جلسه چهارشنبه این هفته هیئت دولت را به عنوان مناسب‌ترین زمان برای اعلام قیمت‌های جدید انتخاب کرده‌اند.

چندی پیش رئیس جمهور از اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها در هفته اول اردیبشهت ماه خبر داد و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در اوایل هفته جاری از افزایش قیمت بنزین در اواخر هفته خبرداده و اعلام کرد گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها از این هفته اجرایی خواهد شد.

اما اکنون که سه روز از هفته جاری گذشته هنوز هیچ خبر رسمی از میزان و زمان افزایش قیمت بنزین منتشر نشده است. همین بی خبری موجب شد تا شب گذشته همزمان با اولین روز از اردیبشهت ماه صف های طولانی پشت جایگاه های بنزین تشکیل شود.

از ابتدای سال جاری روزهای مختلفی به عنوان روز موعود افزایش قیمت بنزین بین مردم شایعه شده به طوری که اول فرودین ماه، 14 فرودین ماه، اول اردیبشهت ماه از همین روزها هستند که قرار بوده افزایش قیمت بنزین در آنها صورت بگیرد.

اما این بار که معاون اجرایی رئیس جمهور خبر از افزایش قیمت بنزین تا سه روز آینده داده است به نظر می رسد اعلام این افزایش در روز چهارشنبه صورت گیرد؛ روزی که طبق برنامه هر هفته، موعد برگزاری جلسه هیئت دولت است و به نظر می‌رسد که مسئولان مربوطه پیش‌بینی سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص قیمت بنزین را کرده و خود را آماده اعلام قیمت‌های جدید و زمان اعلام قیمت‌ها کرده‌اند.

در این صورت، پنجشنبه ساعت صفر، زمان اعمال قیمت‌های جدید بنزین و پایان حکمفرمایی 3.5 ساله بنزین 400 تومانی خواهد بود.

البته آنگونه که ستاد مدیریت مصرف سوخت اعلام کرده، ذخیره بنزین سهمیه‌ای 400 تومانی در کارت‌های سوخت باقی خواهد ماند و دارندگان کارت سوخت می‌توانند حتی پس از اعلام قیمت‌های جدید، از بنزین 400 تومانی ذخیره شده استفاده کنند.

اگرچه هنوز خبر دقیقی از نرخ های جدید بنزین در گام دوم قانون قانون هدفمندکردن یارانه ها منتشر نشده است اما به نظر می رسد دولت بر روی بنزین دونرخی به تفاهم رسیده وقرار است بنزین سهمیه ای با قیمت هر لیتر 700 تومان و قیمت بنزین آزاد نیز 1050 تومان در نظر گرفته شود.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------