آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

دلایل عدم عرضه خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت خودرو

 

اخبار اقتصادی - دلایل عدم عرضه خودرو

با گذشت يك ماه از سال جديد، خبرها حاكي از آن است كه خودروسازان هنوز محصولي به بازار عرضه نكرده‌اند. اين اتفاق در حالي توسط خودروسازان رقم خورده است كه هم‌اکنون قیمت‌ها در بازار روندی صعودی یافته‌اند. به گفته فعالان بازار، تزريق نشدن خودرو بار دیگر تعادل عرضه و تقاضا را در بازار خودرو کشور به‌هم ریخته است.

هرچند گمانه‌هاي مختلفي از جمله اينكه خودروسازان در انتظار صدور مجوز افزايش قيمت‌ها عرضه خودرو به بازار را قطع كرده‌اند، وجود دارد، اما روز گذشته معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو با تاييد عدم عرضه خودرو از سوي خودروسازان، دليل ديگري براي اين اتفاق مطرح كرد.


عبدالله بابايي در گفت‌وگو با تسنيم مشخص نبودن نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث را دليل اصلي عرضه نشدن خودرو از سوي خودروسازان عنوان و ساير گمانه‌هاي موجود را رد كرد.


اما بعد از اين اظهارنظر بابايي، نرخ قطعي بيمه شخص ثالث در پي اعلام نرخ ديه از سوي خبرگزاري‌ها اعلام شد. «ايرنا» روز گذشته به نقل از بيمه مركزي اعلام كرد كه در پی افزایش 6/31 درصدی نرخ دیه در سال‌جاري از سوی قوه‌قضائیه، بیمه مرکزی براساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداکثر 24 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ كرد.


بر اساس اعلام وزیر دادگستري، قيمت دیه در سال ۹۳ به ۱۵۰ میلیون تومان افزايش پيدا كرده است. اعلام نرخ ديه و بيمه شخص ثالث در حالي در اولين روز ارديبهشت امسال مطرح شد كه در سال‌هاي گذشته در آخرين ماه سال تكليف آن روشن مي‌شد.


حال با توجه به اعلام رسمي نرخ بيمه شخص ثالث و آغاز مذاکره دادگستري با وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه‌ها براي افزايش قیمت بیمه متناسب با افزایش قیمت دیه، اين انتظار وجود دارد كه خودروسازان عرضه محصولات خود را در سال‌جاري آغاز كنند.

اخبار اقتصادی -تسنيم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------