آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

بانک ها رونق را از بورس گرفتند



اخبار,اخبار اقتصادی ,بورس

 

اخبار اقتصادی - بانک ها رونق را از بورس گرفتند

بررسی روند حرکتی بورس و میزان سپرده گذاری در بانک ها نشان می دهد طی دو ماه ابتدای امسال بخش مهمی از دارایی های مردم از بورس به بانک ها رفته است.

به گزارش خبرآنلاین، وزیرامور اقتصادی و دارایی به سهامداران و سرمایه گذاران توصیه کرده در دوره افول بورس به سمت این بازار بروند. طیب نیا گفته است:« سرمایه گذاران حرفه ای می دانند اتفاقا این دوره زمانی برای سرمایه گذاری مناسب است.»

این اظهار نظر در شرایطی صورت می گیرد که گزارش ها نشان می دهد بخشی از دارایی های مردم به دلیل اطیمنان به سود قطعی از بازارهای پرریسک به سمت بازارهای مطمئن تر مانند بانک ها در حرکت است.

همین جریان سبب شده تا وزارت امور اقتصادی و دارایی به فکر چاره جویی برای نجات بورس باشد. برهمین اساس اعضای کانون بانک ها و نوسسات اعتباری غیر دولتی توافق کردند درباره نرخ سود سپرده های بانکی بررسی و بازنگری انجام دهند. بنا بر این گزارش در این جلسه نمایندگان بانک ها و موسسات اعتباری عضو موافقت کردند پس از بازنگری نرخ های سپرده های بانکی با شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی نیز بر سر تعیین کف و سقف نرخ سود سپرده های بانکی به توافق برسند. در توافق بانکها و موسسات اعتباری خصوصی مقرر شد تا هیچ یک از اعضا از کف و سقف نرخ های تعیین شده تخطی نکنند.

گفته های سیف رئیس کل بانک مرکزی نشان می دهد اصلاح نرخ سود بانک ها و موسسات مالی به سمت تعدیلی پیش می رود.

پس از افول شدید شاخص بورس تهران، دوره تازه ای از تلاش ها برای احیایی بورس آغاز شده است. آخرین گزارش های سازمان بورس نشان می دهد روند حرکتی شاخص کل در فرودین ماه و ابتدای اردیبهشت ماه همچنان نزولی بوده است.

در حال حاضر 46 درصد از معاملات بازار سرمایه توسط 10 کارگزاری برزگ مدیریت می شود. همین کارگزاری ها تلاش می کنند تا پیش از بروز بحران های فراگیر در بازار سرمایه، بازهم سرمایه گذاران خرد را برای انتقال دارایی هایشان به این بازار تشویق کنند. به طور کلی 94 کارگزار در بورس تهران حضور دارند که سال گذشته بیش از یک میلیون 928 هزار و 396 میلیارد ریال دادوستد را در  17 میلیون و 129 هزار نوبت معاملاتی انجام دادند.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------