آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

از سرگیری بهره‌برداری از میدان مشترک گازی ایران و انگلیس



اخبار,بهره‌برداری از میدان مشترک گازی ایران و انگلیس

اخبار اقتصادی - از سرگیری بهره‌برداری از میدان مشترک گازی ایران و انگلیس

شرکت بریتیش پترولیوم چهار سال پس از توقف بهره برداری از میدان گازی مشترک با ایران به دلیل تحریم‌ها، استخراج از این میدان را از سر گرفت.

به گزارش فارس، شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد که بهره‌برداری از میدان گازی مشترک با ایران را پس از چهار سال تعلیق، دوباره آغاز می‌کند.

بر اساس گزارشی که در خبرگزاری رویترز منتشر شده، این میدان گازی «رهام» نام دارد و در دریای شمال یعنی در مرزهای شمالی اسکاتلند قرار دارد و مالکیت نیمی از آن، به شرکت ملی نفت ایران تعلق دارد.

گاز استحصال شده از این میدان نفتی، تا پیش از تعلیق بهره‌برداری به دلیل اعمال تحریم های شورای امنیت سازمان ملل بر بخش نفت و گاز ایران، 4 تا 5 درصد از نیاز خانوارهای بریتانیایی به گاز را تأمین می‌کرد.

بر اساس گفته‌های سخنگوی بریتیش پترولیوم، این شرکت مجوزی از دولت انگلیس دریافت کرده که بر اساس آن می‌تواند بهره‌برداری از میدان گازی «رهام» را آغاز کند و حق‌السهم ایران را تا زمان برداشته شدن تحریم‌های سازمان ملل، در نزد خود نگاه دارد.

بهره‌برداری از میدان نفتی «رهام» از دسامبر 2005 آغاز شده است. طرح توسعه این میدان، 350 میلیون پوند استرلینگ هزینه در برداشت.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------