بهای نفت خام اندکی کاهش یافت



 

 

 

نفت

 

 

بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات روز گذشته (پنج شنبه ۱۴ مرداد) بازار نیویورک، با ۴۶ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و یک سنت رسید.

 به دنبال انتشار آمارهای نا امید کننده در باره نرخ بیکاری در آمریکا و همچنین آمارهای منفی از بازار خرده فروشی که یک روز پس از گزارش افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام این کشور منتشر و سبب افزایش تردیدها در باره بهبود شرایط تقاضای نفت شد، بهای نفت خام با اندکی کاهش در همان سطوح ۸۲ دلار برای هر بشکه باقی ماند.

بهای نفت خام سبک شیرین پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه سپتامبر با ۴۶ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و یک سنت برای هر بشکه در پایان معاملات روز گذشته رسید، به طوری که بهای این ماده در طول معاملات بین سطوح ۸۱ دلار و ۵۶ سنت تا ۸۲ دلار و ۴۸ سنت نیز نوسان داشت.

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر نیز با ۵۹ سنت کاهش، در سطح ۸۱ دلار و ۶۱ سنت داد و ستد شد.

یک تحلیل گر بازار در موسسه لیند-واداک مستقر در شیکاگو آمریکا، در این باره گفت: پس از انتشار آمارهای منفی درباره نرخ بیکاری در آمریکا، کاهش ارزش دلار تا اندازه ای از افت بیشتر بهای نفت خام جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: ما فکر می کنیم بهای این ماده در معاملات پس از ماه سپتامبر با افزایش همراه باشد، همچنین به دنبال انتشار گزارش میزان دستمزد بخش های غیر کشاورزی، معاملات در بازار نفت محطاطانه خواهد بود.

دولت آمریکا روز گذشته اعلام کرد که نرخ بیکاری در آمریکا در هفته گذشته به طور غیر منتظره ای افزایش یافته است؛ همچنین افزایش سطح ذخیره سازی های نفت خام آمریکا تا اندازه ای بازار نفت خام را نیز تحت تاثیر قرار داد..../تحلیل:ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------