هشدار خودرروسازان به قیمت های خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - هشدار خودروسازان به کاهش قیمت ۱۵ درصدی

خودروسازان همواره از عدم افزایش قیمت‌ها با توجه به گرانی نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات اولیه گله داشته‌اند تا جایی که نارضایتی آنها سرانجام منجر به افزایش سه تا شش درصدی قیمت توسط شورای رقابت شد

15 درصدی قیمت خودرو پس از افزایش سه تا شش درصدی همین قیمت‌ها توسط شورای رقابت، همواره زمزمه مجلسیان و طرفداران کاهش قیمت این محصول بوده است. اگرچه وزیر صنعت با موضع‌گیری خود رسما مخالفت خود را با کاهش 15 درصدی قیمت‌ها اعلام کرد اما مخالفان همواره بر موضوع کاهش قیمت‌ها اصرار دارند.

به گزارش جهان صنعت، کاهش 15 درصدی قیمت خودرو قطعا به زیان صنعت خودروسازی است؛ صنعتی که طی سال‌های گذشته با موضوع افزایش نرخ ارز، عدم دریافت دو هزار میلیارد تومان وام وعده داده شده دولت و ضرر و زیان روبه‌رو بوده است.

خودروسازان همواره از عدم افزایش قیمت‌ها با توجه به گرانی نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات اولیه گله داشته‌اند تا جایی که نارضایتی آنها سرانجام منجر به افزایش سه تا شش درصدی قیمت توسط شورای رقابت شد.

آنچه گذشت
مجلس به این افزایش قیمت حمله شدیدی کرد تا جایی که پس از اعتراض فراوان مجلسیان کارگروه ویژه قیمت خودرو متشکل از سه نماینده کمیسیون صنایع و کارشناسان شورای رقابت تشکیل شد و اعلام کردند که گزارش بازنگری قیمت خودرو را آماده خواهند کرد تا نسبت به قیمت‌گذاری خودروها تجدیدنظر شود.

این اقدام کافی نبود تا زمزمه کاهش 15 درصدی قیمت خودرو از گوشه و کنار شنیده شود؛ موضوعی که مخالفت شدید وزیر صنایع و رییس شورای رقابت را به همراه داشت.


وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که اظهارات برخی افراد حکایت از آن دارد که قیمت خودرو با دخالت نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی کاهش خواهد یافت، اظهار داشت: موافق کاهش 15 درصدی قیمت خودرو نیستیم.

کاهش 15 درصدی قیمت بازار را به سمت رکود می‌کشاند
داود میرخانی‌رشتی، مشاور انجمن خودرو‌سازان ایران در گفت‌و‌گو با «جهان‌صنعت» با اشاره به اینکه کاهش 15 درصدی قیمت خودرو منطقی نیست، گفت: متاسفانه بعضی از دوستان فکر می‌کنند با کاهش قیمت خودرو به مردم خدمت می‌کنند اما با بی‌منطقی بازار را به سمت
 رکود می‌کشانند.

مشاور انجمن خودروسازان ایران در ادامه افزود: حدود سه ماه پیش بازار داشت به حالت آرامش خود برمی‌گشت که آقای نوبخت بحث راضی نبودن دولت از بالا بودن قیمت خودرو را عنوان کرد در حالی که چنین بحثی در دولت مطرح نشده بود.

وی با بیان اینکه اگرقیمت خودرو 15 درصد کاهش پیدا کند مردم برای خردید سرگردان می‌شوند، ادامه داد: انجمن خودروسازان حتی اعلام کرد که اگر بر فرض محال قیمت‌ها کاهش پیدا کند، ما‌به‌التفاوت آن را به خریداران برمی‌گرداند.میرخانی‌رشتی با اشاره به اینکه شورای رقابت دو درصد برای بهره‌وری کم کرده است، افزود: به نظر بنده کاهش 15 درصدی قیمت خودرو غیرممکن است زیرا با این وجود نه‌تنها خودرو‌سازان بلکه قطعه‌سازان هم دچار مشکل می‌شوند.
اخبار اقتصادی - جهان صنعت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------