وضعیت واردات میوه های گرمسیری



اخبار ,اخبار اقتصادی ,واردات میوه‌های گرمسیری

 

اخبار اقتصادی - واردات میوه‌های گرمسیری آزاد شد

پیش از این واردات بدون نظارت و غير رسمي ميوه‌هاي گرمسيري از جمله انبه‌، آناناس و نارگيل با وجود ممنوعيت آن انجام مي‌شد

مدیر کل بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: واردات میوه‌های گرمسیری از جمله انبه، نارگیل و آناناس که تا پیش از این علیرغم ممنوعیت واردات، در بازار داخلی وجود داشت با تعرفه‌های مشخص آزاد شد.

به گزارش ایسنا، اسماعيل عباسپور گفت: با توجه به اينكه واردات بدون نظارت و غير رسمي ميوه‌هاي گرمسيري از جمله انبه‌، آناناس و نارگيل با وجود ممنوعيت آن انجام مي‌شد و اين نگراني نسبت به ميزان و سلامت اين محصولات وارداتي وجود داشت وزارت جهاد كشاورزي تصميم گرفت با قرار دادن تعرفه‌هاي مشخص و ارز متقاضي، واردات اين محصولات را در بازار داخلي كنترل كند.

پیش از این موز تنها میوه‌ای بود که وارداتش آزاد بود.

عوارض 2000 تا 2500 توماني براي هر كيلو انبه
عليرضا كمالي، معاون نظارت و بازرسي ميادين ميوه و تره‌بار جنوب تهران از عوارض 2000 تا 2500 توماني هر كيلو انبه همزمان با آزاد شدن واردات انبه به كشور خبر دادو اظهار كرد: چندي پيش حدود 10 تن انبه وارد كشور شد كه به اتمام رسيد و سه تريلر ديگر نيز به صورت قانوني از پاكستان وارد شده است. چند روز گذشته 40 تن انبه از سيستان و بلوچستان به تهران وارد و بخشي نيز به مشهد ارسال شده است. امسال ميوه‌ها فراوان بوده و به ميزان كافي در ميادين وجود دارند، انبه در چابهار و زاهدان توليد مي‌شود كه نياز منطقه را تامين مي‌كند. انبه توليدي در كشور كيفيت واردات را ندارد بنابراين از خارج كشور وارد مي‌شود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------