ممنوعیت صادرات گوشت قرمز ، چه تاثیری روی قیمت گوشت داشت؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کاهش قیمت گوشت قرمز

 

اخبار اقتصادی - رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی خبر داد

کاهش قیمت گوشت قرمز با ممنوعیت صادرات آن

با توجه به ممنوعیت صادرات گوشت قرمز از سوی سازمان توسعه تجارت، رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران گفت: به اعتقاد من این موضوع می‌تواند 4تا 5 درصد در کاهش قیمت گوشت موثر باشد.

 براساس بخش نامه‌ جدید از سوی سازمان توسعه تجارت، صادرات چهار قلم کالا از جمله گوشت قرمز، کنجاله سویا، روغن خوراکی و دام زنده سبک تا اخذ مصوبه عوارض صادراتی پیشنهادی و ابلاغ آن به گمرک غیر مجاز اعلام شد.

 

علی خندان‌روی_ رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی _در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: گوشت گاوی مخلوط در حال حاضر 28هزار تومان است که به اعتقاد من با ممنوع شدن صادرات آن کاهش قیمتی را شاهد خواهیم بود.

 

وی افزود: صادرات گوشت بیشتر به کشورهای عراق و ترکیه صورت می گرفت و واردات از کشورهای برزیل و پاکستان انجام می‌شود.

 

به گزارش ایسنا در حالی که پیش از این براساس مصوبه‌ای از سوی سازمان توسعه تجارت به دفتر صادرات گمرک ایران صادرات 24 محصول پتروشیمی و محصول فولادی، مسی و آلومینیومی در صورت اخذ مابه التفاوت ارز مرجع و یا مبادله‌ای آزاد شده بود براساس بخش نامه‌ جدید صادرات چهار قلم کالا رسما غیر مجاز اعلام شد.

 

پیش ازاین مقرر شده بود که کلیه اقلامی که مشمول عوارض صادراتی بودند با رعایت مصوبات دولت مشمول اخذ عوارض صادراتی شوند و اقلامی که در حال حاضر مشمول پرداخت عوارض هستند اما وصول آن متکی به مصوبه دولت نیست با اخذ تعهد قابلیت صادرات داشته باشد.

 

البته محدودیت‌های اعلام شده در رابطه با اقلام مشمول تنظیم بازاری نیز به قوت خود باقی است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------