آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

پیشنهاد افزایش وام مسکن ارائه شد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش وام مسکن

 

اخبار اقتصادی - مشاور وزیر راه و شهرسازی:

پیشنهاد افزایش وام مسکن ارائه شد

عضو شورای عالی بورس از پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی برای افزایش وام مسکن تا ۵۰ درصد از قیمت تمام شده خبر داد و گفت: باید بازار رهن ثانویه در کشور توسعه یابد.

عضو شورای عالی بورس از پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به بانک مرکزی برای افزایش وام مسکن تا ۵۰ درصد از قیمت تمام شده خبر داد و گفت: باید بازار رهن ثانویه در کشور توسعه یابد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین عبده‌تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در پاسخ به این سوال که صندوق پس‌انداز مسکن در چه مراحلی قرار دارد، اظهار داشت: در این خصوص باید بانک مرکزی نظر نهایی را اعلام کند و قطعا برای برون‌رفت از رکود فعلی بخش ساختمان باید فعال شود.

 

وی ادامه داد: بانک مرکزی درخواست وزارت راه و شهرسازی برای تقویت بازار رهن را دریافت کرده و باید با وام‌های بلندمدت زوج‌های جوان را صاحبخانه کنیم.

 

وی با بیان اینکه در تمام دنیا 80 درصد هزینه خرید مسکن وام پرداخت می‌شود گفت: در ایران با احتساب 2 تا 3 میلیون تومان در 75 متر باید حدود 70 میلیون تومان پرداخت شود.

 

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را به بانک مرکزی اعلام کرده و بانک مرکزی با هر روشی که می‌تواند باید بازار رهن را توسعه دهد؛ با این روش میلیاردها نفر در دنیا صاحبخانه شده‌اند.

 

وی در خصوص مسکن اجتماعی تصریح کرد: این نوع مسکن برای افرادی است که امکان پرداخت اقساط به طور کامل را ندارند.

 

عبده‌تبریزی در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره نقش صندوق توسعه بازار و صندوق‌های تخصصی بازارگردانی تاکید کرد: بازارگردانی در بازار سرمایه ما جایگاهی ندارد و تنها کمی که مقامات بازار سرمایه می‌توانند انجام دهند، راه‌اندازی صندوق‌های بازارگردانی است.

 

وی ادامه داد: سازمان‌های نظارتی نباید در روند بازار دخالتی داشته و کار بازارگردانی کنند و این امر را به ذینفعان آن منتقل کنند.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------