کارت های چینی در بانک های ایرانی



اخبار ,اخبار اقتصادی , کارت های چینی

اخبار اقتصادی - کارت های چینی در بانک های ایرانی

70درصد کارت‌های بانکی کشور را شرکت‌های چینی تولید می‌کنند، در حالیکه تولیدکننده‌های داخلی توان تامین تمام نیازهای داخلی را دارند.

احسان سقایی، مدیرعامل شرکت گلچین رسانه هوشمند در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان مطلب فوق، گفت: شرکت‌های ایرانی توان و تکنولوژی لازم را برای تولید سالانه 300 میلیون کارت بانکی را دارند. کارت‌های تولیدشده در داخل کشور علاوه بر اینکه از استانداردهای بین‌المللی برخوردار هستند، سه سال هم گارانتی دارند. در حالی‌که کارت‌هایی که از چین خریداری می‌شود، هم مشکل کیفیت دارند و هم گارانتی و ضمانتی ندارند.

 

این فعال صنعت چاپ در ادامه افزود: طبق قانون، اگر چاپخانه‌های داخلی امکان ارایه یک خدمت چاپی را داشته باشند، نباید آن خدمت در خارج از کشور انجام شود. جای تاسف و سئوال است که علیرغم وجود چنین الزامی حجم زیادی از کارت‌های مورد نیازها توسط شرکت‌های چینی تامین می‌شود.

 

سقایی تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد انحصار برای شرکت‌های داخلی نیستیم چراکه انحصار بدون شک منجر به افت کیفیت می‌شود. خواسته ما جلوگیری از ورود کالای نامرغوب خارجی به بازار داخلی است.

 

مدیرعامل شرکت گلچین رسانه هوشمند در تشریح تفاوت‌های‌ کارت‌های ایرانی و چینی گفت: هرچند کارت‌های ایرانی حدود 50 تومان از کارت‌های چینی گرانتر هستند اما چنانچه بانک‌ها به جای حمایت از واردکننده به حمایت از تولیدکننده بپردازند این اختلاف قیمت از بین می‌رود. ناگفته نماند که شرکت‌های چینی هزینه کارت را در زمان عقد قرارداد به صورت نقد دریافت می‌کنند اما شرکت‌های ایرانی با شرایط مالی بهتر و انعطاف بیشتری به ارایه خدمات می‌پردازند. زمان تحویل کارت‌های تولید داخل هم حدود یک هفته است در حالی‌که شرکت‌های چینی پس از حدود دو ماه محموله خود را تحویل می‌دهند. در دسترس بودن شرکت‌های ایرانی و ارایه خدمات گارانتی نیز دیگر مزیت شرکت‌های ایرانی است که بانک‌ها نباید نادیده بگیرند.

 

سقایی در پایان گفت: اگر دولت الزامی ایجاد کند که بانک‌ها، کارت‌های مورد نیازشان را از تولیدکنندگان داخلی تامین کنند، بخش زیادی از ظرفیت معطل‌مانده شرکت‌های ایرانی فعال و فرصت‌های جدید شغلی ایجاد می‌شود.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------