4شرط جدید برای معافیت مالیاتی تولیدکنندگان



اخبار ,اخبار اقتصادی ,معافیت مالیاتی تولیدکنندگان

 

اخبار اقتصادی -  4شرط جدید برای معافیت مالیاتی تولیدکنندگان

وزرای «صنعت، معدن و تجارت» و «امور اقتصادی و دارایی» در ابلاغیه‌‌ای شرایط جدید مالیاتی برای صنایع کشور را اعلام کردند. در این ابلاغیه، معافیت مالیاتی با لحاظ کردن 4 شرط برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

یکی از سیاست‌های دولت یازدهم در وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که قوانین دست و پاگیر و زاید را از پیش‌روی تولیدکنندگان و صنعتگران بردارد و به نوعی فضا و محیط کسب‌و‌کار را برای آنها بهتر کند، این در حالی است که مباحث بانکی و مالیاتی همواره از جمله گلایه‌های بخش تولید و صنعت از دولتمردان بوده است. حال دو عضو کابینه یازدهم در تفاهمی با یکدیگر، تصمیم بر این گرفته‌اند تا شرایط را برای نوسازی صنایع سهل‌تر کرده و سهل‌گیری بیشتری در دریافت مالیات‌ها داشته باشند.


بر اساس گزارش «مهر»، در این ابلاغیه 4 شرط برای تولیدکنندگان در برخورداری از این معافیت در نظر گرفته شده که شامل تصویر درخواست انتقال به شهرک‌های صنعتی مصوب ارائه شده به سازمان صنعت، معدن و تجارت به تاریخ قبل از انتقال که تسلیم آن به تایید سازمان مذکور رسیده باشد؛ تصویر پروانه بهره‌برداری یا گواهی صنعتی قبل از انتقال؛ تصویر پروانه بهره‌برداری بعد از انتقال و گواهی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ذی‌ربط مبنی بر انتقال کارخانه به شهرک صنعتی مصوب؛ جمع‌آوری و خروج ماشین‌آلات کارخانه قبلی و عدم هرگونه فعالیت مرتبط با کارخانه انتقالی كه در محل سابق صورت گرفته باشد، است.


در این میان، احمد پورفلاح، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بيان اينكه با این ابلاغیه برخورداری از معافیت مالیاتی ضابطه‌مند می‌شود، گفت: در اصلاحیه پیش‌نویس لایحه حمایت از تولید ملی که از سوی کارگروهی منتخب در اتاق ایران به دولت ارائه شد، پیشنهاد کردیم که کلیه معافیت‌های مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی به غیر از مناطق آزاد، مناطق غیربرخوردار و شهرک‌های صنعتی حذف شود.


وی در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد»، در مورد شروط برخورداری از معافیت مالیاتی توضیح داد: یکی از شروط جدید ارائه تصویر پروانه بهره‌برداری یا گواهی صنعتی قبل از انتقال است که با وجود آن واحدهایی که پروانه بهره‌برداری ندارند و می‌خواهند از معافیت مالیاتی استفاده کنند، شناسایی خواهند شد.


به گفته وی، از سوی دیگر جمع‌آوری و خروج ماشین‌آلات کارخانه قبلی و عدم هرگونه فعالیت مرتبط با کارخانه انتقالی از دیگر شروطی است که باعث می‌شود یک تولیدکننده به طور همزمان نتواند در دو کارخانه به فعالیت بپردازد.


وی ادامه داد: از سوی دیگر ارائه تصویر پروانه بهره‌برداری بعد از انتقال نیز باعث به روزرسانی پروانه بهره‌برداری و تجدید ارزیابی، به ظرفیت تولید خواهد شد.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------