خودروسازان انضباط مالي ندارند/قیمت خودرو نباید بخشنامه‌ای باشد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,خودروسازان

 

اخبار اقتصادی - خودروسازان انضباط مالي ندارند

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت اظهار کرد: خودروسازان بزرگ ما به‌دلیل نداشتن انضباط مالی و زیان‌دهی و همچنین پایین بودن بهره‌وری هزینه‌های زیادی را در قیمت تمام شده خودرو سرشکن می‌کنند و تنها با انضباط مالی می‌توان حدود 8/5 درصد در قیمت خودرو کاهش داشت.

نادر قاضی‌پور گفت: برخی از شرکت‌های خودروسازی مجموعه‌های اقماری زیان‌دهی را زیر نظر خود دارند و به ناچار هزینه‌های آنها را نیز در قیمت پایانی خودرو محاسبه می‌کنند و می‌توان گفت همه این هزینه‌ها اصلی‌ترین مشکل صنعت خودرو است، مگر نه آنکه زیان‌ده بودن و نداشتن منابع مالی نمی‌تواند قابل قبول باشد؟ همین خودروسازان که مدعی نداشتن منابع مالی هستند در پایان سال پاداش‌های میلیونی به مدیران خود می‌دهند.


وی افزود: دولت و نمایندگان عضو شورای رقابت به شدت مخالف افزایش قیمت هستند و همین درصد جزئی که از طریق شورای رقابت و با دستورالعمل جدید به قیمت خودروها افزایش یافته کافی است تا خودروسازان از آن رضایت داشته باشند و این هیاهوهای ایجاد شده بی‌دلیل است. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آنچه باعث نگرانی خودروسازان در پی دستورالعمل جدید شورای رقابت بوده است افزایش کیفیت و شفاف‌سازی مالی است که خودروسازان الان به شدت نگرانند وگرنه مشکلی در برآورد هزینه قیمت خودرو توسط شورای رقابت وجود ندارد.


------------------------------------

اخبار اقتصادی - قیمت خودرو نباید بخشنامه‌ای باشد

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با اشاره به دستورالعمل جدید قیمت خودرو تصریح کرد: در موضوع قیمت نمی‌توان به‌صورت بخشنامه‌ای عمل کرد و باید با برگزاری نشست‌های کارشناسی و با ارائه اسناد و مدارک معتبر، درخصوص نرخ قیمت به توافق رسید.

سیدرضا نوروززاده با تاکید بر اینکه با تغییر شاخص‌های اقتصادی باید تاثیر این شاخص‌ها در تعیین قیمت مشخص شود، گفت: خودروسازان باید بدانند اگر مقوله کیفیت، قیمت مناسب و رقابت‌پذیری را در محصولات خود لحاظ نکنند، به‌طور قطع با چالش مواجه خواهند شد. وی افزود: پس از جهش ارزی در سال‌های گذشته، خودروسازان  از ابتداي سال‌جاری تولید محصولات تجاری را در دستور کار خود قرار دادند و ظرفیت‌های خوبی نیز برای این منظور پیش‌بینی کردند، البته به لحاظ تیراژ تولید تاکنون موفق بودند و بقیه شاخص‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

 

نوروز‌زاده تصریح کرد: در قیمت‌گذاری خودرو سازمان گسترش نمی‌تواند دخالتی داشته باشد، اما از منظر حاکمیتی در این موضوع می‌تواند اعمال‌نظر کند؛ بنابراین قرار است جلساتی با خودروسازان در این خصوص برگزار کنیم. وي اظهار کرد: موضوع افزایش کیفیت خودروهای داخلی در دستور کار است، اما اجازه دهید برنامه‌ریزی‌ها عملیاتی شود و سپس درخصوص آنها صحبت کنیم.
اخبار اقتصادی - ایسنا,ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------