قیمت‌گذاری محور اصلی تحقیق و تفحص از خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت‌گذاری خودرو

اخبار اقتصادی - قیمت‌گذاری محور اصلی تحقیق و تفحص از خودرو

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با تشریح جزئیات گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور، گفت: موضوع قیمت‌گذاری خودرو و جلوگیری از تعیین قیمت توسط یک نهاد و همچنین وضعیت سهامداری خودروسازان از جمله محورهای اصلی این گزارش است.

علی علیلو در گفت ‌و گو با خبرگزاری فارس با تشریح جزئیات گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، اظهار داشت: در این گزارش آسیب‌شناسی و ناکارآمدی در ساختار، سهامداری و بحث‌های مالی خودروسازان مورد توجه قرار گرفته که دلیل اصلی اینکه خودروسازان نتوانسته‌اند رشد مناسبی در سال‌های گذشته داشته باشند، به همین مسائل برمی‌گردد.

 

وی تصریح کرد: دلیل اینکه در حال حاضر قیمت خودرو بی سرو سامان است و هیچ کس نمی‌تواند برای آن تعیین تکلیف کند، در همین موارد قابل پیگیری است.

 

وی با تأکید بر اینکه مشکلات پایه‌ای صنعت خودرو باید برطرف شود، تصریح کرد: اگر این مسائل حل شود، صنعت خودروسازی به طور طبیعی مسیر خود را پیدا می‌کند و قیمت و رقابت ایجاد خواهد شد.

 

علیلو با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان بایگانی نخواهد شد، گفت: طبق توافقی که با وزیر صنعت و خودروسازان داشتیم، قرار شد هر دو ماه یک بار نحوه پیاده‌سازی نتایج گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو مورد ارزیابی قرار گیرد تا اصلاحات لازم انجام شود و به نقطه مطلوب برسد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس، عمده مشکلات صنعت خودرو طی 6 ماه تا 8 ماه با پیگیری جدی مدیران خودروساز برطرف خواهد شد.

 

به گفته رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، موضوع قیمت‌گذاری خودرو از جمله مسائل اصلی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی است.

 

وی تأکید کرد: قیمت خودرو نباید صرفاً توسط یک نهاد تعیین شود، بلکه مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری و ناموزون بودن قیمت خودرو باید با حل مشکلات پایه‌ای برطرف شوند.

 

وی ادامه داد: در ساختار خودروسازان، قیمت تمام شده و هزینه‌های آنها مشکلات اساسی‌ وجود دارد که اگر اصلاح شوند، مشکل قیمت‌گذاری خودرو نیز برطرف خواهد شد.

 

علیلو با بیان اینکه منتظر تعیین تکلیف هیأت رئیسه برای قرائت گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در صحن علنی مجلس هستیم، گفت: این گزارش هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

 

به گزارش فارس، گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی کشور روز گذشته در کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا قرائت شد و با 19 رأی برای قرائت در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------