آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

طرح خرید مشترک زمین در کلان‌شهرها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,,نوسازی بافت فرسوده مسکن

 

اخبار اقتصادی - دولت برای نوسازی بافت فرسوده اعلام آمادگی کرد
طرح خرید مشترک زمین در کلان‌شهرها

«طرح سه گانه» همکاری دولت در نوسازی بافت فرسوده فصل‌الخطاب بیستمین نشست مدیران بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور برای صدور بیانیه‌ای 10 بندی شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» اختصاص اولویت اول به زمین‌های درون شهری برای نوسازی بافت فرسوده، خرید مشترک اراضی شهری توسط دولت و شهرداری‌ها و اختصاص ارزش افزوده زمین‌ها به شهرداری برای تزریق منابع مالی به طرح‌های احیای بافت فرسوده سه محور طرح پیشنهادی دولت به شهرداری‌های 8 کلان‌شهر و 6 شهر بزرگ کشور است که در گردهمایی آخر هفته گذشته خطاب به مدیران نوسازی شهرداری‌ها اعلام شد.

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با حضور در این نشست و اعلام آمادگی دولت برای حضور در عرصه نوسازی بافت فرسوده، عنوان کرد: در صورت وجود عزم جدی در شهرداری‌ها، سازمان ملی زمین و مسکن از سه روش می‌تواند به نوسازی بافت فرسوده شهری کمک کند.


محمدپژمان معاون وزیر راه‌وشهرسازی دولت یازدهم با اشاره به ناچیز بودن تسهیلات در نظر گرفته شده برای نوسازی بافت فرسوده در توضیح اولین محور پیشنهادی طرح دولت گفت: در اولین روش، سازمان ملی زمین و مسکن می‌تواند اولویت مصرفی اراضی موجود درون شهرها را به عمران و نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص دهد تا به‌عنوان معوض، جبران خدمات و... از سوی شهرداری‌ها مصرف شوند و آن مقدار امکانی که آنجا تسهیل می‌شود برای برنامه‌های مسکن در جهت نوسازی استفاده شود.

 

  او ادامه داد: در روش دوم در صورتی که در شهرها اراضی نسبتا قابل قبولی وجود داشت؛ آمادگی داریم مشترکا این زمین‌ها را خریداری کنیم و با برنامه‌هایی که برای آنها طراحی می‌کنیم و همچنین فرصت‌های مناسبی که برای بهره‌برداری از این اراضی ایجاد می‌کنیم، ارزش افزوده ایجاد کرده و این ارزش افزوده را در اختیار شهرداری‌ها جهت تحقق اقدامات خود برای نوسازی بافت‌های فرسوده قرار دهیم.

 

معاون وزیر راه‌وشهرسازی سومین محور کمک دولت به نوسازی بافت فرسوده را تزریق منابع مالی دانست و افزود: چنانچه برنامه‌های نوسازی بافت‌های فرسوده در کلان‌شهرها مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، سازمان ملی زمین و مسکن آمادگی دارد مقداری از منابع مالی خود را در این بخش تزریق کند. مدیران بافت‌های فرسوده کلان‌شهرهای کشور با استقبال از طرح در پایان نشست بیانیه 10 بندی را صادر و قرائت کردند که در این بیانیه بر ایجاد وحدت‌رویه در امر نوسازی بافت فرسوده در سطح ملی و محلی تاکید شده است. در این بیانیه مقرر شد نقش هر دستگاه و سازمان در پروسه نوسازی به‌طور مشخص توضیح داده شود و راهکارهای توانمندسازی ساکنان بافت فرسوده در ابعاد اقتصادی و اجتماعی اجرا شود. ضرورت تهیه آیین‌نامه اجرایی تامین مالی بافت‌های فرسوده و تدوین شاخص‌های مربوط به نقشه محدوده بافت‌های فرسوده ازجمله محورهایی است که در این بیانیه مورد تاکید قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------