آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

قیمت‌ مسکن هنوز کاذب است



اخبار ,اخبار اقتصادی , قیمت‌ مسکن

 

اخبار اقتصادی - قیمت‌ مسکن هنوز کاذب است

اگر وزارت راه و شهرسازی می‌تواند منابعی را در نظر بگیرد بهتر است آن‌ها را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهد.

به دلیل اینکه راهکارهایی برای پایین آمدن قیمت‌ مسکن در بازار ارائه نشده قیمت‌ها هنوز کاذب هستند و تناسبی بین قدرت خرید مردم و قیمت‌ها وجود ندارد.

سیدرضا قهاری - دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وام 50 درصدی ارزش خرید یک خانه اظهار کرد: تا زمانی که تامین منابع چنین طرحی مشخص و راهکارهای اجرایی آن اعلام نشود نمی‌توان اظهارنظر درستی درباره آن ارائه کرد.

وی افزود: اظهارنظرها به صورت خام می‌تواند اثرات منفی در بازار مسکن بوجود آورد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر منابعی در اختیار نیست که بتوان 50 درصد ارزش خرید یک خانه به صورت وام به مردم ارائه شود و بخش مهمی که از منابع مالی در بازار مسکن باید به سمت مسکن مهر رود چون پروژه‌هایی که از این طرح باقیمانده منتظر تامین منابع مالی هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر وزارت راه و شهرسازی می‌تواند منابعی را در نظر بگیرد بهتر است آن‌ها را برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص دهد.

قهاری با اشاره به این‌که اگر در این طرح فقط روی آورده متقاضیان حساب باز شده باید اقساط و بازپرداخت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم از عهده آن برآیند، تصریح کرد: باید آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مشخصی برای تامین وام 50 درصدی یک خانه در نظر گرفته شود تا نهایتا بتوان اظهارنظر درستی در این باره ارائه کرد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان این‌که در کشور نیاز داریم که سیستم‌های وام‌دهی‌مان را تغییر دهیم، گفت: میزان بازپرداخت‌های وام‌ها باید مانند کشورهای پیشرفته طولانی مدت شود تا مردم بتوانند با اقساط بلند مدت صاحبخانه شوند.

وی توضیح داد: به دلیل مدت زمان کوتاهی که برای بازپرداخت اقساط در نظر گرفته شده، رقم اقساط بالا می‌رود و قدرت پرداخت بویژه در طبقات متوسط نیز پایین می‌آید؛ بدین ترتیب بهره بالایی که بابت وام‌ها گرفته می‌شود سنگین است که خود نیز باعث سخت شدن روند پرداخت اقساط می‌شود.

قهاری با بیان این‌که دولت باید دو راهکار مهم را با توجه به منابع مالی که در اختیار دارد در نظر گیرد، اظهار کرد: طولانی کردن بازپرداخت وام‌ها و تخصیص وام به سازندگان به این بخش کمک می‌کند بتوانیم تولید را بیشتر کنیم که کمکی برای خانه‌دار کردن طبقات متوسط است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------