تن ماهی ارزان شد



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تن ماهی

 

اخبار اقتصادی - تن ماهی ارزان شد

کاهش قیمت به این دلیل است که قبلا ماهی با دلار 3500 تومان وارد کشور می شد.

محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در تازه​ترین خبر از قیمت کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی اعلام کرد که بسیاری از واحدهای بزرگ و صاحب برند کنسرو تن ماهی و رب گوجه فرنگی به صورت داوطلبانه قیمت محصول تولیدی خود را تا حدود 10 درصدکاهش داده اند. این در حالی است که وی معتقد است عمده ترین دلیل کاهش قیمت ها آن هم به صورت داوطلبانه، وارد کردن ماهی با ارز مبادله ای است.

میررضوی در خصوص دلیل کاهش قیمت این محصولات به خبر آنلاین گفت:«کاهش قیمت به این دلیل است که قبلا ماهی با دلار 3500 تومان وارد کشور می شد. اما در حال حاضر یعنی از اسفند سال گذشته تاکنون، ماهی را با ارز مبادله ای وارد کشور می کنیم. در نتیجه قیمت تمام شده ماهی کاهش پیدا کرده است و خود واحدهای صاحب برندبه صورت داوطلبانه به دلیل اینکه سهم فروششان در بازار کاهش پیدا نکند از همان زمان قیمت ماهی را با توجه به قیمت مصوبه که ما در اختیار داریم قیمت ها را کاهش دادند.»

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در مورد کاهش حجم مواد این محصولات، با توجه به کاهش قیمت ها گفت:«به هیچ عنوان از حجم مواد این محصولات کم نشده است. مصوبه سندیکا براساس ماهی 180 گرمی است و تغییر نخواهد کرد و البته نوع ماهی هم مشخص است. طبق مصوبه ذکر شده رب گوجه فرنگی هم 800 گرم است.

وی در ادامه گفت:« هم کیفیت و هم میزان گرم محصولات کاملا مشخص است و اگر کمتر از این میزان باشد نشان دهنده کم فروشی شرکت هاست و سازمان های زیربط مانند تعزیرات قطعا با این شرکت ها برخورد قانونی خواهند کرد.»

میررضوی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ناامنی ایجاد شده در عراق باعث ایجاد اختلال در بازار صادرات رب گوجه فرنگی ایران نشده است؟ گفت: « نه تاثیر قابل توجهی نداشته است. اما ممکن است با اتفاقاتی که در چند وقت اخیر در کشور عراق افتاده است شاهد برخی مشکلات در این زمینه باشیم و صادرات این محصول با اختلال ایجاد شود. زیرا در شرایط فعلی بخشی از مرز کاملا بسته است و قطعا تا به حال مشکلاتی برای صادرات کشور پیش آمده است.»

این در حالی است که تعدادی از واحدهای بزرگ و صاحب برند تن ماهی داوطلبانه بودن کاهش قیمت ها را رد می کنند. حسین اخوان، مدیر شرکت صنایع غذایی شیلانه در خصوص چگونگی کاهش قیمت ها به خبر آنلاین گفت:« تعدادی از شرکت ها قیمت ها را به صورت داوطلبانه کاهش دادند اما شرکت ما این کاهش قیمت را نپذیرفت. اما در نهایت به زور و اجبار سندیکا قیمت محصولات خود را پایین آوردیم.»

اخوان افزود: « البته باید اعلام کنم که کاهش قیمت ها 10 درصد نبوده بلکه در حدود 4 درصد بوده است و تعداد کمی از شرکت ها حاضر شده اند که قیمت ها را تا حدود 9 درصد کاهش دهند. اما از حرف تا عمل راه بسیاری است و باید ببینیم که این کاهش قیمت اتفاق خواهد افتاد یا نه» 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------