آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

تداوم افزایش اونس طلا



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش اونس طلا

 

اخبار اقتصادی - کارشناسان برای هفته جاری پیش‌بینی می‌کنند
تداوم افزایش اونس طلا

خیز 43 دلاری در روز پنج‌شنبه و 39 دلاری در کل هفته گذشته، باعث شده که طلا برای کوتاه‌مدت با پیش‌بینی‌های افزایشی مواجه شود.

شتاب رشد طلا در هفته کاری گذشته باعث شده که بیشتر کارشناسان مورد مشاوره «کیتکو» برای روزهای هفته جاری افزایش بهای طلا را پیش‌بینی کنند. در نظرسنجی این هفته، این پایگاه اینترنتی نظر 26 کارشناس را از معامله‌گران طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، تجار طلای آتی و تحلیلگران نمودارهای فنی، گردآوری کرده است.

 

از این کارشناسان، 18 کارشناس افزایش قیمت‌ها، شش نفر کاهش قیمت‌ها و دو نفر هم مشخص نبودن روند یا خنثی بودن روند را پیش‌بینی کرده‌اند. در نظرسنجی پیشین کیتکو، کارشناسان پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها را کرده بودند و افزایش قیمت‌ها در هفته‌کاری گذشته، هماهنگ با پیش‌بینی‌ها بود. نکته آنکه ابهام موجود در بازار طلا، باعث شده که این هماهنگی از معدود دفعات درست بودن پیش‌بینی کارشناسان در هفته‌های گذشته باشد.

 

آدریان‌دی، رئیس و مدیر اجرایی موسسه مدیریت دارایی «آدریان دی» می‌گوید: «بازار طلا بالاخره متوجه شده که فدرال رزرو به سیاست‌های تطبیقی خود ادامه خواهد داد. (وقتی یک بانک مرکزی تلاش کند عرضه کل پول را بسط دهد تا در دوره کند شدن رشد اقتصادی باعث افزایش رشد شود، در واقع در حال اجرای سیاست تطبیقی است. فدرال رزرو قدرت قانونی خرید اوراق بهادار را دارد تا بتواند به این وسیله به اقتصاد پول تزریق کند.)

 

جنت‌یلن، رئیس فدرال رزرو روشن کرده که افزایش نرخ سود در آینده‌ای نه چندان نزدیک رخ خواهد داد و اشاره خواهد کرد که افزایش تورم باعث نگرانی او نشده است. به همین دلیل طلا پس از انتشار بیانیه نشست کمیته بازار آزاد دچار جهش قیمتی شد و به رشد ادامه داد. بحران عراق از قیمت طلا حمایت می‌کند، اما دلیل اصلی افزایش قیمت طلا نیست.»


اوله‌هنسون، رئیس بخش استراتژی کالا در «بانک ساکسو» نیز دیدگاه مشابهی دارد. او می‌گوید: «سه‌گانه بیانیه روشن فدرال رزرو، بحران عراق و تحلیل فنی که باعث عبور طلا از میانگین 200 روزه شد، در را برای افزایش بیشتر طلا در روزهای پیش رو باز نگه خواهد داشت.»


کارشناسانی که برای این هفته کاهش قیمت‌های طلا را پیش‌بینی کرده‌اند می‌گویند که به دلیل شتاب زیاد رشد قیمت‌ها در آخر هفته گذشته، عقبگرد قیمت‌ها ممکن است. به‌علاوه آنها متذکر می‌شوند که تقاضای کم فیزیکی که ماه‌ها است بازار طلا را درگیر کرده، همچنان ادامه خواهد داشت. کوین‌گرادی، مالک موسسه «فینیکس فیوچرز اندآپشنز» می‌گوید: «خریداران فیزیکی در واقع در سطوح فعلی فروشنده شده‌اند. خرید پنج‌شنبه به‌نظر می‌رسد که وابسته پوشش کوتاه‌مدت باشد. عبور قیمت از 1325 دلار برای هر اونس طلا باید باعث افزایش خرید شود، اما تا آن موقع من به کاهش قیمت‌ها فکر می‌کنم.»


چند کارشناسی که از خنثی یا مشخص نبودن روند طلا گفته‌اند نیز بر این باورند که طلا پیش از حرکت بعدی روی نمودار، باید سود فعلی را تثبیت کند. به این ترتیب بر اساس گفته‌های کارشناسان کیتکو، در این هفته باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم. این در حالی است که برخی استراتژیست‌ها برای طولانی مدت، از کاهش قیمت طلا خبر داده‌اند، اما فعلا بانک‌های مرکزی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در کشورهای آسیایی، منابع مالی خوبی دارند و این مساله امکان خرید بیشتر طلا را برای آنها فراهم کرده است. باید گفت که سرمایه‌گذاران آسیایی هنوز به دلار آمریکا نیز اعتماد دارند و فکر می‌کنند دلار هنوز سرمایه‌گذاری مطمئنی به‌شمار می‌رود.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------