قیمت رسمی انواع آش و حلیم در ماه رمضان



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت آش و حلیم در ماه رمضان

 

اخبار اقتصادی - قیمت رسمی انواع آش و حلیم در ماه رمضان

هر کیلوگرم حلیم ساده در ماه مبارک رمضان 8000 تومان تعیین شده که در صورت افزودن مخلفات مانند دارچین، پودر نارگیل، کنجد، روغن حیوانی و گوشت بوقلمون مبلغ 500 تومان در هر کیلو اضافه می‌شود. هر کیلوگرم آش شله قلمکار 7500 تومان، آش رشته 7000 تومان، شله‌زرد 8000 تومان، مسقطی و حلوا نیز هر کیلو 8000 تومان در کبابی‌های مجاز عرضه می‌شود و قیمت ظرف جداگانه محاسبه می‌شود.

رئیس اتحادیه کباب و حلیم گفت: طبق هماهنگی با وزارت بهداشت و اداره اماکن، امسال مغازه‌های غیر از عاملان فروش حلیم و کباب که این مواد غذایی را بفروشند، ظرف ۲۴ ساعت پلمب خواهند شد.

حسین محمدی در گفت‌وگو با فارس در مورد تعیین نرخ حلیم و آش برای ماه مبارک رمضان گفت: هر کیلوگرم حلیم ساده در ماه مبارک رمضان 8000 تومان تعیین شده که در صورت افزودن مخلفات مانند دارچین، پودر نارگیل، کنجد، روغن حیوانی و گوشت بوقلمون مبلغ 500 تومان در هر کیلو اضافه می‌شود.
 
وی اضافه کرد: همچنین هر کیلوگرم آش شله قلمکار 7500 تومان، آش رشته 7000 تومان، شله‌زرد 8000 تومان، مسقطی و حلوا نیز هر کیلو 8000 تومان در کبابی‌های مجاز عرضه می‌شود و قیمت ظرف جداگانه محاسبه می‌شود.
 
رئیس اتحادیه کباب و حلیم،آشپز و غذاهای سنتی کشور به این نکته اشاره کرد که مردم حتماً برای تهیه حلیم و آش بهداشتی به کبابی‌های مجاز و عاملان فروش که پارچه عامل فروش تحت نظارت وزارت بهداشت و اتحادیه را دارند، مراجعه کنند، چرا که طبق مستندات سالهای قبل متأسفانه عده‌ای به صورت غیربهداشتی آش و حلیم در دامداری‌ها، گاوداری‌ها و برخی نقاط صنعتی به صورت غیربهداشتی تهیه شده و بدون هیچ گونه سیستم خنک‌کننده و حمل ‌و نقل یک روز زودتر در مراکز غیرمجاز توزیع می‌شود که آنها نیز در هر کیلو 2 هزار تومان ارزانتر از نمایندگی‌های مجاز آش و حلیم را می‌فروختند.
 
وی در پاسخ به اینکه مگر نظارت‌های بهداشتی روی مراکز عرضه وجود ندارد، گفت: تا سال گذشته بازرسان وزارت بهداشت در ساعت خارج از ساعت کاری تعطیل بودند و اتحادیه نیز فقط بر کسبه پروانه‌دار که همان کبابی‌ها هستند، نظارت دارند و نمی‌توانیم، در تمام آبمیوه‌فروشی‌ها، ساندویچی‌ها، کله‌پزی، تعویض روغنی، آشپزخانه‌ها و حتی آژانس‌های املاک و تاکسی که در ماه مبارک آش و حلیم می‌فروشند، نظارت کنیم.
 
محمدی در پاسخ به اینکه چه تدابیری برای ماه مبارک در نظر گرفته‌اید، گفت: طبق هماهنگی با وزارت بهداشت، شورای اصناف، بازرسان اتحادیه و اصناف و اداره اماکن، امسال واحدهای غیرمجاز ظرف 24 ساعت پلمب خواهد شد و برخورد شدیدی با واحدهای غیر از کبابی و حلیم که آش و حلیم بفروشند، اعمال می‌کنیم. 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------